Fotó: Observer |
A SIA Central Europe nagy hangsúlyt fektet az innovációra a fizetési szolgáltatások területén, különös tekintettel az e-fizetések, mobil fizetések, NFC (Near Field Communication – Közeli Rádiófrekvenciás Kommunikáció) technológiákra, valamint olyan kényelmes és gyors megoldásokra, melyek csökkentik a készpénzhasználatot és egyszerűbbé teszik az állampolgárok életét.
Ezek azok a főbb kezdeményezések és projektek a bankok és egyéb cégek számára, melyeket Budapesten mutatott be Massimo Arrighetti, a SIA vezérigazgatója és Fabrizio Canedoli, a SIA Central Europe vezérigazgatója az elektronikus fizetések üzletágában a közép-európai régió számára fejlesztett legutóbbi innovációknak szentelt eseményen.
A konferencia különös hangsúlyt fektetett a magyarországi, lengyelországi, cseh, szlovák, horvát, osztrák és román kezdeményezésekre, ugyanis ezekben az országokban kívánja a cégcsoport megszilárdítani jelenlétét.
20 éve Magyarországon
Az SIA Csoport magyarországi leányvállalata 20 éve működik. 1992-ben megalakult a GIRO Bankkártya Zrt. azzal a céllal, hogy egy hazai technológiai szolgáltató támogassa a kártyakibocsátást és elfogadást, valamint a tranzakciók elszámolását. 2007 júliusában a céget felvásárolta a SIA, mely az elmúlt évben egy nagy újrakezdést követően amellett, hogy új nevet adott a cégnek, új feladatkörrel is ruházta fel. A SIA Central Europe néven működő társaság a csoport közép-európai központjává is vált. A cég fő tevékenységei a kártyamenedzsment, a terminálok és értéknövelt szolgáltatások menedzsmentje, valamint a compliance és hálózati szolgáltatások, melyek csúcskapacitást és megbízhatóságot kínálnak.
Massimo Arrighetti, a SIA vezérigazgatója szerint az innováció alapvető szerepet fog játszani az olyan fizetési szolgáltatások elterjedésében, melyek a készpénznél sokkal biztonságosabb és kényelmesebb megoldást jelentenek az állampolgárok számára. A vezérigazgató szerint az innováció hozzájárul a bankok, cégek és közintézmények növekedéséhez és versenyképességéhez, ami magával hozza az egész ország növekedését és versenyképességét is.
A régióra fókuszálnak
Közép-Európa stratégiai fontosságú szerepet játszik a SIA Csoport számára, mivel – a legfrissebb előrejelzések szerint – a közép- és kelet-európai országok GDP-je 2012 és 2015 között átlagosan az eurozóna növekedésének több mint két és félszeresét fogja mutatni (3,9% a 1,6%-kal szemben), a 27 EU országot tekintve pedig közel kétszeres növekedést (3,9% a 2%-kal szemben).
Magyarország és Lengyelország esetén a kártyás tranzakciók számát illetően a várható növekedés évi átlag 10% és 5%, és hasonló tendencia várható a fizetési kártyák számát illetően (+9% és +3%).
Magyarországon (mely lakossága megközelítőleg 10 millió fő), több mint 9 millió kártya van forgalomban, 65 000 POS és 5 000 ATM terminál üzemel, míg Lengyelországban (mely lakossága meghaladja a 38 millió főt) a fizetési kártyák száma 33 millió, a POS termináloké 250 000, és az ATM-eké 15 000.
Jó évet zártak
A 2011-es pénzügyi évet a SIACentral Europe 1,7 millió euró nettó eredménnyel, és növekvő termelési értékkel (+10% a 2010. évihez képest) zárta, melynek jelentős hányadát az új kezdeményezések tették ki (az összérték 22%-a).
Jelenleg a társaság több mint 60 fős ügyfélállománnyal számolhat, vezető szerepet töltenek be a fizetési szolgáltatások piacán Magyarországon és a szomszédos országokban. A SIA Central Europe jelenleg Magyarországon az ATM piac mintegy 30%-át (1 500 db) és a POS piac több mint 28%-át (18 500 db) mondhatja magáénak.
A SIA piacvezető Európában a technológiai infrastruktúra és technológiai szolgáltatások tervezése, gyártása és biztosítása terén.
Az év leginkább innovatív projektjei
2011. év végén a SIA Central Europe befejezte a SPAR Hungary számára az érintésmentes elfogadói hálózat létesítését, mely így az első olyan kiskereskedelmi lánccá vált, ami ezzel az újfajta fizetési infrastruktúrával szereli fel boltjait. Ez a módszer a MasterCard PayPass és Maestro PayPass használatát teszi lehetővé “tap&go” rendszerben (PIN kód megadása nélkül). Ez a legkiterjedtebb érintésmentes technológiát alkalmazó hálózat Magyarországon (3 hónap alatt 2 500 POS terminál került aktiválásra 400 üzletben országszerte), és Közép- és Kelet-Európában is a legnagyobbak közé tartozik.
A SIA Central Europe és a Cellum, egy sor mobil szolgáltatóval (Telenor és Magyar Telekom), valamint a magyar FHB Bankkal együttműködve kifejlesztette a MasterCard Mobile Service rendszert, ami egy új, tavaly ősszel elindított CellPay megoldáson alapuló mobil fizetési szolgáltatás. A SIA Central Europe és a Cellum közösen, együttműködési megállapodás keretein belül kezdi el az innovatív mobil fizetési megoldások fejlesztését pénzintézetek számára Magyarországon és más országokban.
Az elmúlt évben, innovációs képességének köszönhetően a SIA Central Europe támogatást nyújtott a K&H PayWave kezdeményezésének, mely lehetővé tette a K&H POS terminálok érintésmentes technológiával történő ellátását és az első VISA PayWave tranzakciók kezelését Magyarországon.