A General Motors 2014 decemberében jelentette be, hogy 2015-ig kivonja a Chevrolet márkát Európából. A döntést az európai autópiac kedvezőtlen helyzetével és a teljesületlen üzleti elvárásokkal indokolták. Célként jelölték meg a General Motors európai termékkínálatának letisztítását, az Opel és a Cadillac testvérmárka piaci pozíciójának erősítését is.
Nem lehet már kapni
A Chevrolet értékesítése 2005-ben, a márka európai megjelenését követően indult el Magyarországon, piaci részesedése akkor még elérte a 4,67 százalékot. Azóta összesen több mint 39 ezer Chevrolet került magyar vevőkhöz, az utolsó teljes évben, 2013-ban 686 autót értékesítettek az akkor 62 ezres magyar piacon. |
Megyeri György, a Chevrolet Central and Eastern Europe Kft. ügyvezető igazgatója az MTI kérdésére közölte: az autóértékesítés szempontjából a kivonulás, mint folyamat lezárult, tudomása szerint nincs már új autó az országban, és nincs Chevrolet gépkocsikat értékesítő márkakereskedés sem. Tavaly még 254 új Chevrolet gépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon - tette hozzá.
Jelezte: azok a kereskedések, amelyek eddig is képviselték az Opel testvérmárkát, továbbra is foglalkoznak ezzel. A cégnek nincs formális információja arról, hogy volt partnereik sorsa a szerződés felmondását követően hogyan alakult, tudomásuk szerint legfeljebb egy-két vállalkozás szűnt meg emiatt.
Kiemelte ugyanakkor, hogy korábbi 23 partnerük közül 21 továbbra is működik Chevrolet márkaszervizként.
Az ügyfeleknek már szóltak, mi lesz a dolgozókkal?
A cég korábban azt közölte, hogy ügyfeleiket tájékoztatták a kivezetéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról, és arról, hogy az autók szervizelése és az ellátás eredeti alkatrészekkel változatlan módon fennmarad. Garanciális vállalásaiért szintén helytáll a cég a kivezetés után is.
Megyeri György tájékoztatott arról, hogy az adminisztratív zárás keretében a budaörsi központi iroda megszűnik, a dolgozók jelentős részének a GM magyarországi érdekeltségén belül keresnek más lehetőséget.