Megugrott a Walt Disney Co. amerikai médiakonglomerátum negyedéves nyeresége, a cég nettó profitja 2014 első három hónapjában 27 százalékkal emelkedett, elérve az 1,92 milliárd dollárt. A Disney minden üzletágánál javult az üzleti eredmény.
Különösen sokat segített a jobb bevételi mutató elérésében a Jégvarázs című film, amelynek Blu-ray eladásai és digitális letöltései rekordot döntöttek Robert Iger vezérigazgató szerint. A Jégvarázs közel 1,2 milliárd dolláros bevételt ért el a mozikban világszerte, azóta pedig jól fogy a zenéjét feldolgozó CD, van okostelefonokra készült játékprogram és az egyéb kiegészítő termékek (bögrék, pólók, poszterek) iránt is nagy a kereslet.
Jay Rasulo pénzügyi igazgató szerint az első negyedévben a Disney boltjaiban legjobban fogyó 10 termék közül 9 valamilyen formában kapcsolódott a Jégvarázshoz. Robert Iger szerint a Jégvarázs valószínűleg benne van az öt legnépszerűbb termékcsaládjuk körében, és ezt ki is akarják használni a következő években.
A Disney negyedéves bevétele éves alapon 10 százalékot nőtt, 11,6 milliárd dollár volt. A legtöbb bevételt, 5,1 milliárd dollárt, a televíziós üzletág termelte (hála olyan csatornáknak, mint az ESPN, vagy az ABC), a második helyen a mozi üzletág szerepelt 1,8 milliárd dollárral.
(Fotó: Disney, Youtube) |