Jót tettek az ünnepek az online kereskedelemnek
Jól volt az ünnepi üzletmenet az európai online kereskedők számára, a forgalom növekedése elérte a 30 százalékot - közölte a brüsszeli székhelyű Lisbon Council gazdasági kutató intézet. Ezzel az európaiak kezdik behozni az amerikaiakat, ennek ellenére Európában még vannak gyenge pontjai a világhálón való vásárlásnak: a piaci szétaprózott, nyelvi problémák vannak, s nehéz összehasonlítható, a határokon átívelő piaci információkhoz jutni.
Az online-kereskedelem Nagy-Britanniában fejlődik a legdinamikusabban, itt 54 százalékkal 7,66 milliárd fontra (11,6 milliárd euróra) nőtt az internetes vásárlás a december 24-ikét megelőző 10 hétben az egy évvel korábbihoz képest. Franciaországban 32 százalékkal 2,5 milliárd euróra nőtt a forgalom novemberben és decemberben, Németországban 29 százalékkal 2,2 milliárdra. Összehasonlításképpen: az Egyesült Államokban november és december folyamán 26 százalékkal nőttek az online vásárlások, 26,4 milliárd dollárra.