Kárpótolja az Apple a csalódott vevőket
Steve Jobs, az Apple elnöke nyilvánosan elnézést kért a vevőktől a cég árképzési politikájáért, és bejelentette, hogy minden olyan vásárlót, aki az eredeti áron jutott hozzá a készülékhez, kárpótolnak.
Az Apple-t tiltakozó iPhone-tulajdonosok leveleinek tömege árasztotta el az utóbbi napokban, miután az Apple közölte, hogy jelentősen csökkenti az alig több mint két hónapja piacra dobott forradalmian új telefon, az iPhone árát. A 8 gigabyte-os - óriás érintőképernyővel és kamerával ellátott, webböngészőt, zenelejátszót is tartalmazó - készüléket a korábbi 599 helyett már 399 dollárért meg lehet vásárolni.
"Korai vásárlóink megbíztak bennünk, és nekünk meg kell felelnünk ennek a bizalomnak" - mondta Jobs, aki az Apple honlapjára is felhelyezte bocsánatkérését.
Az Apple főnöke azzal indokolta a szokatlan árcsökkentést, hogy arra a piac bővítése miatt volt szükség. Elismerte ugyanakkor, hogy meg kell nyugtatni a csalódott vásárlókat. Több felháborodott vevő közölte, hogy a jövőben nem vásárol Apple-árukat.
Az árcsökkentésre a tőzsde is kedvezőtlenül reagált. A lépés azért volt váratlan, mert az Apple eddig általában a régi termékek továbbfejlesztésével, átfazonírozásával oldotta meg a fejlesztést, és legfeljebb a készülékek bevezetése után egy évvel hajtott végre nagy árcsökkentést.
Nem tetszett a tőzsdének az olcsó telefon
15 millió dolláros átlagfizetés a TOP500-nál
Bezöldül az Apple
MTI