BUX
35 589.60
-0.53%
-191.00
OTP
10 760.00
-0.46%
-50.00
MOL
1 834.00
-1.66%
-31.00
RICHTER
6 700.00
+0.37%
+25.00
MTELEKOM
381.00
-0.78%
-3.00
 
KKV
2015. május 8. 17:31

Egy tervezet szerint nem csak bónuszt nem kaphatnának a reklámügynökségek, de szerződést sem köthetnének a médiumokkal.

Mit talált ki a kormány?

A két szakmai szövetség egy ma megjelent sajtóinformációra reagált. A Napi Gazdaság azt írta, hogy a jövőben a reklámügynökségek nem állhatnak szerződéses kapcsolatban a médiacégekkel, és nem alkalmazhatnak bónuszokat, ez áll abban a kormányelőterjesztésben, amely a jövő héten kerülhet a parlament elé. A cikk szerint a 2016-os adócsomagban megjelenő rendelkezés megszüntetné azt, hogy a médiumok (általában 20-25 százalékos) bónusszal díjazzák a hozzájuk hozott reklámköltésért az ügynökségeket. Ezek az új szabály hatályba lépése után csak a hirdetővel állnának szerződéses kapcsolatban, a reklámozó pedig közvetlenül a médiumoknak fizetne.

Kiakadt szakmai szervezetek

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) közös közleményben közölte, hogy megdöbbenéssel fogadták a Napi Gazdaságban napvilágot látott információt. A szakmai szervezetek szerint a médiaügynökségek - mint ahogy az a Magyar Reklámszövetség megrendelésére az EY (korábbi nevén Ernst&Young) médiapiac működését feltérképező tanulmányából is kiderül -, megkérdőjelezhetetlen szakmai szerepet töltenek be a reklámpiaci működésben. Feladatuk a hirdetők szakmai támogatása és reklámköltéseik hatékony elköltésének előkészítése és megvalósítása.

A médiaügynökségek többek között óriási adminisztrációs terhet vesznek le a médiavállalatok és a hirdető cégek válláról, amellett, hogy piaci súlyuk érvényesítésével több ezer kisebb vállalkozás reklámozási lehetőségeit segítik elő - írja a két szakmai szervezet a közös közleményben.

Ahol bevezették, ott óriási bevételkiesést okozott

Mi az a bónusz? Erről itt írtunk bővebben >>>

A tervezett intézkedés bevezetésével a médiavállalkozásoknak utólagos visszatérítést, azaz ügynökségi bónuszt nem szükséges fizetniük, de a valóságban azonnal összességében sok milliárdnyi hirdetési bevételtől esnek el. Romániában a 2013-ban bevezetett hasonló intézkedés a televíziós költések tekintetében 20 százalékos visszaesést eredményezett, Franciaországban a szabályozás bevezetése után az ügynökségek bevételi szintje ugyancsak 20 százalékot esett és mintegy 5000 munkavállaló elbocsátását vonta maga után - olvasható a közleményben.

A szövetségek úgy látják, hogy az intézkedés életbe lépése a hirdetési egységárak azonnali emelkedéséhez, a piacon működő médiaügynökségek ellehetetlenüléséhez vezethet, míg a hirdetők szakmai támogatás nélkül maradnak és mind a média-, mind a hirdetői oldalra nehezen kezelhető adminisztrációs terhek és költségek hárulnak. Összességében a reklámköltések gazdaságra gyakorolt hatása beláthatatlan módon csökken, amely az egész gazdaság számára óriási veszteséget jelent.

A két szakmai szervezet a közleményben kéri a kormányt a mielőbbi szakmai egyeztetések megkezdésére, hiszen a bónuszra nem lehet önmagában, csak a teljes reklámgazdasági hatásmechanizmus szerves részeként tekinteni.

A részletek egyelőre nem ismertek, de számos további kérdés is felmerül

  • Vajon fogják-e szabályozni a hirdető és a médium közötti szerződési feltételeket? Itt lehet-e majd szó bónuszról vagy csak meghatározott kedvezményszintek lehetnek?
  • Mit jelent majd a bónusz eltörlése a hirdetőknek? Csökkennek így a hirdetési költségek vagy szinten maradnak, csak máshova folynak be?
  • Az ügynökségek munkájának mekkora része hárul majd mostantól a hirdetőkre?
  • Vajon maguk a médiumok örülnek-e annak, ha a bevételük a jövőben kizárólag a teljesítményen múlik majd?

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.


KKV Az online jelenlét fontossága minden vállalati szektorban
Márkázott tartalom | 2020. július 5. 19:26
20 évvel ezelőtt, ha valaki nem szerepelt a telefonkönyvben, akkor őt nem lehetett megkeresni, elérhetetlennek számított. Ahogy a 21. század telefonkönyve egyre inkább az internet lett, úgy tolódott át a fókusz a telefonkönyvről (és úgy általánosságban véve a nyomtatott megjelenésről) az online jelenlét felé.  
KKV Adószám keresés egyszerűen!
Márkázott tartalom | 2020. június 26. 10:09
Nem tudja a partnere adószámát? Az alábbiakban 3+1 lehetőséget ismertetünk, amellyel gyorsan és egyszerűen hozzájuthat a megfelelő információkhoz.
KKV Nincs mese, a kkv-knak fel kell gyorsítaniuk a digitális átállást
Csabai Károly | 2020. június 18. 19:31
A március közepe előtt digitális eszközöket nem használt, vagy ilyen irányú fejlesztésekbe nem fogott kis- és középvállalkozások 40 százaléka szüneteltette vagy korlátozta jelentősen a tevékenységét. Ez is kiderült a Magyar Telekom megbízásából az eNET által végzett felmérésből.
KKV A koronavírus felforgatta a cégek életét
Kollár Dóra | 2020. június 11. 17:48
Szepesi Balázs, az Innovációs és Technológia Minisztérium gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára a Piac & Profit „Pénz a túléléshez” videókonferenciáján beszélt arról, hogy a koronavírus-járvány után mire készülhetnek a magyar cégek. 
KKV Szuperkedvezményes reklámfelületekkel támogatják a kkv-kat
PR | 2020. június 11. 10:18
Közösen, egymást segítve törhetnek ki a járvány-krízisből a vállalkozások a Ringier Axel Springer Magyarország kiadó üzletélénkítő akciójával. A koncepció társadalmi és iparági összefogáson alapszik: segíts magadon vállalkozóként és tedd ugyanezt egy másik vállalkozással is! Ehhez a kiadó óriási elérésű reklámfelületekkel járul hozzá.
KKV 500 milliárd forintot fordítanának beruházásra a versenyszférában
Privátbankár.hu / MTI | 2020. június 5. 07:51
Átlag feletti az aktivitás az autóiparban.
KKV Jócskán több hitelt adott a CIB a kkv-knak
Privátbankár.hu | 2020. június 3. 15:43
Húsz százalékkal növelte a kis- és közepes vállalkozások részére folyósított hiteleinek összegét a CIB Bank 2019 és 2020 márciusa között. A pénzintézet adatai szerint az első negyedév végén közel 13 százalékkal több kkv-t finanszírozott, mint az előző év azonos időszakában. 
KKV Ennek az iparűzési adót fizetők is örülni fognak
Privátbankár.hu | 2020. június 3. 11:31
Több olyan intézkedés is formálódik, amely megkönnyíti a vállalkozók és a cégek életét is.  
KKV Csak az üzletek fele nyitott ki a fővárosi bevásárlóutcákban
Privátbankár.hu | 2020. május 27. 09:34
Sokan nem tudtak azonnal reagálni a korlátozások feloldására, mások úgy látták, hogy a nyitással csak a meglévő veszteségeiket növelnék. Kevés vendéggel, 20-30 százalékos bevétellel zajlott a kijárási korlátozások utáni első hét, bértámogatásra, áfacsökkentésre és vissza nem térítendő támogatásokra volna szükség a túléléshez.
KKV Újabb magyar cégek vállalták, hogy megtartják a munkahelyeket
Privátbankár.hu / MTI | 2020. május 25. 21:33
A mai napon a Nanushka, a Filati Maclodio KFT és a thyssenkrupp is átvehette a versenyképességi program keretében osztott támogatási okiratokat.
hírlevél