A bizottság ösztönözni akarja az autógyárak beruházását megfelelő távközlési rendszerek gyártásába, és a közületek beruházását az út menti infrastruktúrába.
A külön hullámsávon - 30 Mhz sávszélesség az 5,9 Ghz-es tartományban - a forgalomirányító központok kapcsolatba léphetnek egy bizonyos útszakaszon haladó autókkal, figyelmeztethetik vagy elkerülő útra irányíthatják a vezetőket, illetve az autósok maguk is tájékoztathatják egymást balesetekről, forgalmi dugókról vagy veszélyes időjárási körülményekről. A dpa hírügynökség értesülése szerint a megfelelő készülékek azonban csak 2010-ben vagy 2011-ben jelennek meg a piacon.
Az EU-bizottság szerint ez a befektetés jelentős megtérülést hozhat ahhoz képest, hogy az EU-ban az autósok a vezetési idő 24 százalékát dugókban töltik, és ennek költsége 2010-re elérheti a 80 milliárd eurót.
Az új autós távközlési rendszer biztonságosabbá és könnyebbé teheti az autóvezetést: 2006-ban több mint 42 ezer ember vesztette életét és több mint 1,6 millió sérült meg közlekedési balesetben az EU-ban, és naponta átlagosan 7500 kilométer a dugók hossza az EU útjain, olvasható a bizottság közleményében.
A kocsi menjen, vagy az asszony? Nem kérdés
Ingyen benzin az orosz kiasutók mellé
Külföldre, autóval: mire kell figyelni?
Csak kicsiben éri meg autózni?
MTI