Az első tíz helyezett között összesen is csak két amerikai gyártmányú modell volt, mindkettő a Fordé, a többi majdnem mind japán, a Toyota, a Honda és a Nissan gyártmányai, és egy dél-koreai, Hyundai-modell is bekerült az első tízbe.
Az amerikai autópiacon a külföldi márkák vannak többségben, és ezek most még a szokásos piaci részesedésüknél is jobban teljesítettek az autóvásárlást támogató állami programban, amely elsősorban az amerikai, detroiti autógyárak helyzetét lett volna hivatva javítani. A hétfőn véget ért roncsprémiumot kihasználva az amerikaiak 59 százalékban külföldi kocsit vásároltak.
Öngól? Külföldi autót vesznek a szlovákok |
A külföldi márkák sikerétől eltekintve a roncsprémium program - amelyet 3 milliárd dollárral támogatott az állam - segített azért az amerikai gyáraknak is: fellendült a kereslet, a General Motors és a Ford is bejelentette, hogy növeli a termelést, előbbi 1300 munkását visszahívja. A program keretében 457 ezer új autó talált gazdára, az autókereskedők múlt csütörtökig 1,9 milliárd dollárért értékesítettek járműveket.
Nincs folytatása a német roncsprémiumnak
Az amerikai roncspréimum segít a Fordon
Roncsprémium: Oroszország is bevezeti?
Biciklis roncsprémium - Bécsben már valóság
MTI