Megállókban töltődik az elektromos busz
A fejlesztési fázis lezárult, magyar gyártókat keresünk a megvalósításhoz - mondta a Los Angeles mellett élő mérnök. Farkas László mindenekelőtt magas hatásfokú, egyúttal tiszta és megújuló energiával működő városi autóbuszokat tervez. A járművek meghajtásának egy újdonság: nagy teljesítményű, vezeték nélküli energia-átviteli rendszer az alapja.
A minap a Los Angeles-i magyar főkonzulátuson tartott sajtótájékoztatón a mérnök kifejtette: az általa tervezett elektromos hajtású városi busz energiatárolója a megállókban töltődne fel az útfelszín alól. A folyamat negyven-ötven másodpercig tartana, észrevétlenül és minden zaj nélkül, miközben az utasok föl- és leszállnak. A találmány személyautók és tehergépkocsik energiaellátására is alkalmas.
Farkas László - aki a hatvanas években szerzett diplomát a Budapesti Műszaki Egyetemen, majd később Dél-Afrikán keresztül kivándorolt Amerikába - elmondta: cége, az Energy Transport Technologies (ETT) egy másik vállalattal Kaliforniában is tervezi a "tiszta energiájú" technológia bevezetését. Ez ügyben tárgyalt Arnold Schwarzenegger kormányzóval és Antonio Villaraigosával, Los Angeles polgármesterével is, akik felkarolták elképzelését. Kezdő lépésként egyetemi városokban forradalmasítaná a buszközlekedést, a későbbiekben pedig az erősen környezetszennyező, dízel hajtású sárga iskolabuszokat alakítaná át.
Farkas László elmondta: Magyarországon is gyártókat keres a tiszta energia és közlekedés technológiáinak integrálására. Elképzelése szerint az elektromos buszok és energia-átalakítók előállításával a magyar autóbuszgyártás és az erősáramú elektronikai ágazat vezető helyzetbe kerülhetne az Európai Unióban.
Taroltak a magyar találmányok
Párnával a horkolás ellen
Defektes fityisz: búcsú a pótkeréktől?
MTI