A ww.lively.com oldalról ingyen letölthető szoftverrel személyre szabott virtuális világot lehet létrehozni a Second Life, a Sims Online és számos hasonló népszerű szolgáltatás mintájára.
A felhasználó először választ magának egy képregényfigura-szerű alakot - internetnyelven avatart -, amely őt képviseli, aztán ízlése szerint berendezheti a teret. Ide aztán meghívhatja a barátait, vagy cseveghet a Livelyban talált ismerősökkel. A képregényhatást a szövegbuborékok teszik teljessé, ezekben jelenik meg, amit a felhasználók közölnek egymással.
A közösségi hálózat főleg abban különbözik a legnépszerűbb virtuális világtól, a Second Life-tól, hogy - legalábbis egyelőre - nincs benne reklám és webböngészőn működik, a felhasználók így a saját tervezésű tereket, csevegőszobákat beilleszthetik például a személyes honlapjukba, és nem kell külön elindítani a programot.
A legnagyobb titokban fejlesztett szoftver - amelyről egészen az indulásig nem is szivárgott ki semmi - abban is új, hogy összekapcsolható a Google-hoz tartozó más szolgáltatásokkal; például lehet YouTube videókat nézegetni a csevegőszoba virtuális televíziókészülékén, a falakat pedig ki lehet tapétázni a Picasa fotómegosztóban tárolt fényképekkel.
A Second Life 2003-ban indult, jelenleg nagyjából 12 millió felhasználója van. A kaliforniai Linden Lab virtuális világába magánemberek mellett vállalatok és intézmények is beköltözhetnek, például az Európai Unió is nyitott már irodát benne. Saját devizája is van, a Linden Dollár, amely átváltható amerikai dollárra.
A nyugati fogyasztói társadalmat szimuláló háromdimenziós virtuális világban a lakó szabadon ismerkedik, dolgozik, szórakozik, ad és vesz akármit, ami csak eladható és megvehető, és meggazdagodik vagy éppen tönkremegy.
Az internetes nemzedék diktálja az ütemet
Adobe-Google-Yahoo! - összeállt a szuperhármas?
A Google-nak a legjobb dolgozni
MTI