Erre jelenleg csak a Főtaxi autói állhatnak be, miután a cég korábban megnyerte az erről szóló tendert. Az elképzelések szerint azonban ilyen területet már nemcsak a repterek, hanem a vasúti pályaudvarok mellett is ki lehetne alakítani, amelyek működtetési jogát vélhetően továbbra is pályázat útján választanák ki.
Eltűnhetnek a mezítlábasok
Ezt támasztja alá, hogy a rendelet továbbra is megnevez „szerződéses üzemeltetőket”, ezek pedig azok, akik kontraktussal rendelkeznek a speciális taxiállomás-működtetésre - írja a Népszabadság. A piacot jól ismerő forrás a lapnak azt mondta, ez a módosítás arra irányul, hogy a egyik fuvarszervezőhöz sem tartozó sofőröket kiszorítsák ezekről a forgalmas helyekről.
A lap megjegyzi: az erőviszonyokat a fuvarszervezőkkel szemben támasztott saját tőkeelvárás emelése is átrajzolhatja. Ezt a jelenleg 50 millió forint duplájára, 100 millióra emelnék. Ezt a forrástöbbletet a kisebb társaságoknak borzasztóan nehéz összeszedniük.
Eltűnt 600 taxi Budapest utcáiról A fővárosi taxisok száma az elmúlt két évben, vagyis a fővárosi taxirendelet bevezetése óta hatszázzal csökkent, és így ma 4700 taxiengedély van forgalomban, ami még mindig meghaladja az optimális számot, az ugyanis 3800-4000 járművet indokolna - írja a Világgazdaság. A lap cikke szerint a csökkenés nem az Uber rovására írható, ráadásul egyre többen utaznak taxival. |