4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
A szakember hiány szinte minden ágazatban felütötte már a fejét, ezért a HR szerepe a megfelelő szakemberek megtalálásában és megtartásában fontosabb, mint valaha. De hol és hogyan találjunk rá a potenciális jelöltekre?

Szigeti Nikoletta, a Profession Services üzletágvezetője szerint a közösségi média jó kiegészítője lehet a még mindig leghatékonyabb toborzási formának, vagyis az állásportálon való hirdetésnek.

A munkaerőpiac visszavonhatatlanul átalakult: valamennyi iparágban globálisan megnőtt a kereslet a szakemberek iránt, mind a kékgalléros, mind a fehérgalléros munkakörökben. Az IT, a gyártás-termelés, a pénzügy, a logisztika és a szolgáltató-szektor is érintett: a munkaerőhiánnyal éppúgy küzdenek, mint a megtartás nehézségeivel.

A HR és a vállalati stratégia így arra kényszerül, hogy új lehetőségeket találjon a minőségi munkaerő bevonzására. Erre épül az elmúlt években egyre fontosabbá váló employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés, és így kapott helyet a toborzásban a közösségi média is.

A cégek 78 százaléka tekinti elsődleges toborzási eszköznek az állásportálon elhelyezett hirdetést, azaz ma már elengedhetetlen a közösségi oldalak komplementer jelenléte.

Erősödő fókusz

A social media jelentősége egyre nagyobb az álláskeresésben és a jelöltek megtalálásban is. Ez a tendencia a trendeket figyelve sem fog enyhülni, ugyanis egyre okosabb és automatizált rendszereket fejlesztenek le globális szinten azért, hogy ezek a felületek adatbázisokként működhessenek, és a hirdetéseket is minél pontosabban lehessen célozni, a legnagyobb számban elérve a potenciális munkavállalókat.

Mindehhez kapcsolódik a vállalatok részéről az egyre tudatosabb jelenlét a közösségi oldalakon, már a legkisebb cégek ugyanúgy felismerik ennek szükségességét, mint a legnagyobbak. A jelöltek legszívesebben az ismert márkákhoz jelentkeznek, nem mindegy tehát, hogy egy cég mit és hogyan mutat meg magából ebben az online térben. Sok nagyvállalat már ezeken a felületeken kommunikál dolgozóival, itt alakítanak ki különböző csoportokat, és erre alapozzák a belső ajánlási rendszerüket – mondta a szakember.

A sokoldalú felület

A social media csatornák használatával jelentősen növelhetjük az álláshirdetések elérését. További nagy előnye, hogy teljesen más merítési bázist fed le, mint a korábban önállóan alkalmazott csatornák. Míg az állásportálokról elsősorban azokat a jelöltek érkeznek, akik aktív álláskeresők, és épp a váltást tervezik, addig a közösségi oldalakon a passzív, vagy divatos szóval élve a hideg-passzív jelöltek is elérhetőek, akik nem álláskeresési szándékkal vannak fent az oldalakon, egyszerűen csak nézelődnek, kapcsolatokat építenek, chatelnek. Ha szembetalálkoznak egy megkapó lehetőséggel, akkor megfelelő vizuális eszközökkel, szövegezéssel rábírhatóak arra, hogy jelentkezzenek, vagy valamilyen aktivitást tegyenek a hirdetéssel kapcsolatban.

A passzív munkavállalók megszólítására, megnyerésére a különböző szakmai oldalak és csoportok is lehetőséget adnak. Különösen igaz ez az olyan szakmákban, mint amilyen például a fejlesztő: nekik többnyire jó állásuk van már, célzottan azonban felkelthető az érdeklődésük egy még jobb ajánlattal.

Több mint online marketing

A lehetőségek tárháza szinte végtelen: vásárolhatunk social megjelenést is tartalmazó álláshirdetést, kiegészíthetjük az állásportálon megjelenő hirdetést social media megjelenéssel, indíthatunk időszakos közösségi média kampányt, vagy választhatunk komplex jelenlétet a közösségi oldalakon, amellyel nemcsak a releváns jelölteket vonzzuk be, hanem munkáltatói márkánk ismertségét is növeljük. Ahhoz, hogy mindezt a potenciált kiaknázzuk, a szakértő szerint átgondolt stratégia, naprakészség, online marketingtudás és recruitment szemlélet szükséges.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG