Az üzemre áprilisban írt ki tendert a felszámoló másfél milliárd forintos kikiáltási áron. A vevő, a Naponta Kft. 2011 óta gyártja a Cerbona extrudált termékeit. A korábban 400 főt foglalkoztató Cerbona Zrt. csődjét 2010 októberében jelentették be. A három üzletágból, a malomiparból, a tésztagyártásból és az extrudált termékek előállításából álló társaság több mint hatmilliárd forint adósságot halmozott fel. A beszállítók már nem hiteleztek tovább, a cég alapanyagot már csak készpénzért kapott volna, azzal viszont nem rendelkezett.
A Naponta Kft. még 2010 decemberében kezdte meg a tárgyalásokat a Cerbona igazgatóságával, hogy átveszi a tevékenységet. Három hónappal később ismét megindult a termelés Székesfehérváron, az extrudált termékeket gyártó telephelyen. A Naponta Kft. először bérgyártásra kötött szerződést a Cerbonával, vagyis a Naponta vásárolta az alapanyagot, majd Székesfehérváron gyártották le a termékeket, amelyeket már a Naponta forgalmazott.
Innen szép nyerni
Pókecz Attila, a Naponta Kft. ügyvezetője szerint a bedőlt cég 1,5-2 milliárdos szállítói tartozást hagyott maga hátra és a bizalmatlanná vált beszállítók kezdetben csak készpénzért adtak alapanyagot. Ez rendkívül finanszírozás-igényessé tette a gyártást, de a Naponta Kft. képes volt saját erőből, bankhitel nélkül újraindítani a termelést. A vállalat forgalma tavaly 1,1 milliárd forintot ért el, az idén már megközelíti a 2 milliárdot és a várakozások szerint 100 millió forint feletti adózott nyereséget lehet idén.
Az extrudált üzletág egykori 2,7 milliárdos forgalmának visszaszerzése a belföldi piacon rövid távon nem lehetséges, hiszen chipset még nem gyártanak és a pelyhekben pedig nagy volt a piacvesztés. A szeletek és a müzlik forgalma viszont már az utolsó békeév szintjén van - erősítette meg az ügyvezető igazgató, aki szerint a keleti országokban megmaradtak a vállalat korábbi jó kapcsolatai, de a fejlett piacokon is tervezik a megjelenést.
A társaság ennek érdekében új termékeket fejleszt, másokat pedig átcsomagolással akar újrapozicionálni és alkalmassá tenni a külföldi megjelenésre. A meglevő piacokon a termékek 70 százalékát Cerbona márkanéven hozzák forgalomba, 30 százalék a kereskedelmi láncok saját márkás termékeiként talál gazdára.