A Nemzeti Adó- és Vámhivatal eljárása során figyelembe veszi, amennyiben az ügyfelek önhibájukon kívül esnek késedelembe - tette közzé az adóhatóság honlapján azzal kapcsolatban, hogy hétfőn üzemzavart észleltek az Ügyfélkaput használni kívánó adózók.
Az adóhatóság hétfőn honlapján jelezte, hogy a kormányzati portál és az Ügyfélkapu átmeneti fennakadása miatt az eBEV portál nem elérhető. Hozzátették, ez független a NAV informatikai rendszerétől, nem a NAV rendszerének meghibásodása miatt áll fenn.
A közlemény arról is tájékoztat, hogy a 451/2016. (XII. 19.) számú kormányrendelet alapján az a nap, amelyen legalább 4 órán át tartó üzemzavar akadályozza az elektronikus ügyintézést, nem számít bele a határidőbe. A NAV eljárása során figyelembe veszi, amennyiben az ügyfelek önhibájukon kívül esnek késedelembe - írják.
Kedden reggelre látszólag rendeződött a helyzet, zökkenőmentesen tudtuk használni az Ügyfélkaput.