Ahogy arról a Privátbankár korábban beszámolt róla, minimum 17 forintot fizetnek a fuvarozók kilométerenként. Az útdíj-befizetéseket pedig a rendőrök ellenőrzik majd. |
Egy új szabályozás befolyásolhatja a logisztikai iparágat a következő időszakban, derül ki abból az Ipsos-felmérésből, amelyet a Trans-o-flex Kft. megbízásából készítettek. Bár az e-útdíj megfizetése csak a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautóknál kötelező, azokat is érintheti, akik kisebb autókkal végeznek szállítást. Ugyanis a nagyobb távolságok között ezek a cégek is nagy teherautókkal oldják meg a szállítást.
Pesztericz Péter elmondta, hogy saját kalkulációik szerint az érintett teherautók esetében drasztikusan emelkednek a kiadások. A cég szerint egy Budapest-Debrecen távolságon az autópálya díj jelenleg évi 310 ezer forint, a megtett úttal arányos díj viszont júliustól évi 10 millió forintot is elérheti. (Amennyiben valóban ilyen különbségek lesznek a fuvarköltségekben, az előbb-útóbb az árakban is jelentkezik, mert a résztvevő cégek áthárítják a pluszköltségeket. - A szerk.)
Az osztrák posta leányvállalataként működő Kft. ügyvezető igazgatója, Pesztericz Péter elmondta, hogy a megkérdezett cégek logisztikai vezetőinek csaknem fele, 45 százaléka nem tartja elfogadhatónak, ha a fuvarozó cég áremelést kezdeményez majd az útdíj miatt.