Sokszor hallani, hogy az autókölcsönzők hogyan „édesgetik magukhoz” ügyfeleiket áraikkal, különösen külföldön. Valójában a legtöbb esetben egyszerű reklámfogásról van szó, ezért nagyon fontos hogy foglalás előtt minden költséget alaposan megvizsgáljon a bérlő - fogalmaz Haraszti Géza, az Avis Autókölcsönző magyarországi vezetője.
Rejtett költségek
Az autókölcsönzések egyre nagyobb részét - különösen külföldi foglalásoknál – bonyolítják online a bérlők. Az árak, akárcsak a fapados repülőutak esetén azonban a legtöbbször lecsupaszított árak.
Haraszti Géza |
Ilyenkor a jegyárakat látja a vásárló, ehhez jönnek még a reptéri illetékek, a csomagfeladási díjak stb. Összeadva világossá válik, hogy a legolcsóbbnak tűnő szolgáltató lehet, hogy nem is a legjobb ár-érték arányú jegyet kínálja. A fapados társaságoknál viszont ezt már megszokták az utasok. Ugyanígy érdemes alaposan utánajárni az autókölcsönzők árainak is – javasolja Haraszti Géza.
Plusz szolgáltatások, plusz költségek
A szakember kiemeli: a bérlők értelemszerűen elsősorban ár alapján keresnek, ha autót bérelnek. Ezt a kölcsönzők is jól tudják, így azokat „lecsupaszítják”, hogy a találati listákon minél előrébb kerüljenek. Kis odafigyeléssel viszont jól látható, hogy ezek az árak nem fedezik a cégek költségeit, hanem általában az alapszolgáltatás árai. Ehhez olyan plusz költségek adódnak, mint például a biztosítás, igény esetén a gyerekülés, vagy az, ha az autót nem csak egy, hanem két fő akarja vezetni az utazás alatt.
A végső ár ezek után jön ki, amely valójában a kölcsönzők költségeit is fedezi. Az ügyfélnek tehát tisztában kell lenni azzal, hogy mit tartalmaz a feltüntetett összeg, és mi az, amire szüksége van a biztonságos közlekedéshez.