A Vodafone Magyarország a „Töltsd fel és nyerj!” promócióhoz kapcsolódóan tavaly szeptemberben „Autós” játékot hirdetett, mely során négy alkalommal egy-egy autó volt a fődíj (2 db VW Polo, MINI Cooper, BMW1), vagy vigaszdíjként kisebb pénzösszeget sorsoltak ki. Valamennyi feltöltőkártyás előfizető részt vehetett a nyereményjátékban.
Senki nem vehette át a nyereményt
A Vodafone számos SMS-t küldött előfizetőinek, amelyben azt írták: kizárólag az nyerhet a heti sorsoláson, akik azon a héten minimum 3000 forinttal feltölti a kártyáját. Azt azonban kihagyták az SMS-ből, hogy azok is részt vettek a sorsoláson, akik nem töltötték fel kártyájukat. Így a fogyasztók nem kaptak reális képet a nyerési esélyeikről. Mivel a játék végén kisorsolt személyek egyike sem rendelkezett adott heti 3000 forint feletti feltöltéssel, a 4 héten át tartó Autós Játékok keretében egyetlen alkalommal sem adtak át nyereményautót.
A nyereményjátékkal kapcsolatban bővebb tájékoztatás a Vodafone honlapján volt elérhető, azonban erre nem mindegyik SMS-ben hívták fel a figyelmet. Azok az SMS-ek, amelyek utaltak a Vodafone honlapján megismerhető további információkra, azok sem hívták fel a figyelmet arra, hogy csak ahonlapon olvasható bővebb tájékoztatás a játék részleteiről, többek között arról, hogypontosan mely előfizetői kör vesz részt a sorsoláson.
Visszaeső a Vodafone
A GVH megállapította, hogy a Vodafone a játékok során nyújtott tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 50 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság meghatározásánál a GVH súlyosító körülményként értékelte többek között azt, hogy az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérte, valamint azt, hogy a GVH korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.