Lájkold a Privátbankárt, mi adunk 10 forintot - fogjunk össze együtt a gyerekekért! >> |
A magyar-kínai kétoldalú kapcsolatok összehangolásáért felelős kormánybiztos csütörtökön Pekingben Csiang Jao-ping kereskedelmi miniszterhelyettessel, valamint a Kínai Vasútépítési Vállalat (CCECC) és a Kínai Fejlesztési Bank (CDB) felsővezetőivel.
A megbeszéléseken arról egyeztettek, miként tudják a beruházás finanszírozására felhasználni azt az egymilliárd eurós kínai hitelkeretet, amit a pekingi kormányzat még tavaly májusban különített el magyarországi fejlesztésekre - közölte Szijjártó Péter.
Egy év múlva már építenék
Magyarországon 1948 óta nem volt ilyen mértékű vasúti beruházás. Részletek >> |
A múlt héten Budapesten a MÁV és a CCECC által aláírt szándéknyilatkozat értelmében arról egyeztetnek, hogy a kínai cégek hogyan tudnak részt venni a projekt kivitelezésében. A kormánybiztos elmondta: a magyar kormánynak az a célja, hogy Magyarország legyen a távol-keleti áruk Nyugat-Európába való szállításakor az első számú közép-európai tranzitország. Ehhez arra van szükség, hogy a tehervonatok minél gyorsabb haladjanak át Magyarországon. Azért, hogy "álljuk a versenyt" közép-európai vetélytársainkkal, lehetőleg már a jövő tavasszal meg kell indítani a V0 vasútvonal kivitelezési munkáit.
Vegyipari fejlesztések indulhatnak Magyarországon Szijjártó Péter a tárgyalt a kínai Wanhua IG vezetőivel is. A vállalat a világ második legnagyobb MDI- (metilén-difenil-diizocianát) előállítója. Termékeit egyaránt felhasználja az építőipar, az elektronikai ipar, a gépjárműipar, a bútoripar, a háztartási gépipar, a cipőipar, és számos más iparág. A Wanhua termékeit 40 országban értékesíti, a 2011-es árbevétele megközelítőleg 18,5 milliárd kínai jüan (670 milliárd forint) volt. A Wanhua többségi, stratégiai befektetőként van jelen a BorsodChemben, amely a hazai vegyipar kiemelkedő fontosságú vállalata, a Wanhua a BorsodChem meglévő kapacitásával együtt pedig a világ 2. legnagyobb izocionátgyártója. |