Ha van ezermilliárd forintod, gondold meg!
A meg nem nevezett közlekedési minisztériumi forrásokat idéző hír szerint nagy az érdeklődés, eddig több mint három cég jelezte érdeklődését. Ezeket szintén nem nevezték meg. Egy-egy koncessziós szerződésért 2,5-3 milliárd eurót (783-940 milliárd forintnak megfelelő összeget) kell fizetniük majd az érdekelteknek, a megvenni kívánt koncesszió hosszától függően. Ezek harminctól ötven évig terjednek majd.
A kormány a bevételt elsősorban az elmúlt évek gyors és látványos autópálya-építéseiből származó, kamatok nélkül több mint 4 milliárd eurós adóssága törlesztésére akarja költeni.
Félnek az áremeléstől - népszavazást akarnak
A horvát utak és autópályák dolgozóinak szakszervezete (NCS) októbertől aláírásokat gyűjt, hogy népszavazás dönthessen a koncesszióba adásról. A szakszervezet szerint a lakosság 60-70 százaléka ellenzi a nemzeti vagyon koncesszióba adását, már csak azért is, mert az üzemeltetők első intézkedése biztosan az lesz, hogy emelik az autópályadíjat - idézte a szakszervezet kifogásait a HINA.