Az informatikai piackutató cég szerint július és szeptember között összesen 80,9 millió PC kelt el világszerte, 0,5 százalékkal több mint az előző év azonos időszakában, a világméretű gazdasági válság elmélyülését megelőző hónapokban, holott a szakértői becslések 5,6 százalékos visszaesést valószínűsítettek.
A növekedés derékhadát a netbook néven is emlegetett, viszonylag olcsó mini-notebook számítógépek adták. Az alacsony árú, kisebb teljesítményű gépek kelendősége arra utal, hogy a vállalatok még mindig visszafogják informatikai fejlesztéseiket, és számítógépet szinte csak a lakossági fogyasztók vásárolnak - vélik a Gartner elemzői.
A tajvani Acer a netbook-trendnek köszönhetően átvette az értékesítés alapján felállított rangsor második helyét a Delltől. A cég közel 25 százalékkal növelte eladásait tavalyhoz képest, és világpiaci részesedése 12,5 százalékról 15,4 százalékra emelkedett. Az első továbbra is az amerikai Hewlett-Packard, amely 18,4 százalékról 19,9 százalékra növelte globális piaci részarányát. Dell-gépekből 6,7 százalékkal kevesebb fogyott, a gyártó részesedése 13,8 százalékról 12,8 százalékra csökkent, de a hazai piacon, az Egyesült Államokban megtartotta elsőségét.
Régiós bontásban nagy eltérések mutatkoznak: az ázsiai piac kétszámjegyű növekedést, az európai viszont 10 százalékot meghaladó visszaesést produkált. Az ázsiai és a csendes-óceáni térség egészében 16 százalékkal - Kínában 28,5 százalékkal - nőttek a PC-eladások, az Egyesült Államokban 3,8 százalékkal nőtt az értékesítés, az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régióban pedig 10,1 százalékkal visszaesett.
Mínuszban: felülteljesített az Intel
Lejárt lemez lett az e-mail
Nagyot lendített a piacon a mobilinternet
A magyar számítógépek fele fertőzött
A vártnál jobban viszik a notebookokat
MTI