A cseh főváros tanácsa által már jóváhagyott javaslat alapján elsőként márciusban a metró két éve meghosszabbított hét végi éjjeli járatait, illetve a hozzájuk kapcsolódó buszjáratokat törlik. A metró utolsó szerelvényei 2010 szeptembere óta pénteken és szombaton éjfél után egy fél kettő körül indulnak a végállomásokról, míg más napokon egy órával korábban. Számos helyen az utolsó buszjáratokat is ehhez igazították. Ezek most megszűnnek, ami a tervek szerint az idén 40 millió koronás megtakarítást eredményez. A közlekedési vállalat kimutatása szerint az utolsó szerelvények kihasználtsága tíz százalék körül mozgott, általában 10 ezer embert szállítottak.
A Prágai Fővárosi Közlekedési Vállalat 100 százalékos tulajdonosa a cseh főváros. A vállalat már hagyományosan egy integrált egységet alkot: a metró, a villamos- és az autóbusz-közlekedés egyaránt beletartozik. A vállalat bevételei a menetjegyekből évi átlagban 4,4-4,5 milliárd koronát tesznek ki, miközben a főváros önkormányzata évente 3-3,5 milliárd koronával támogatja beruházásait, a korszerűsítéseket, ami a főváros költségvetésének 6-7 százaléka.
Az ilyen célú állami költségvetési támogatás évi átlagban 50 millió korona körül mozog, míg az EU strukturális alapjaiból a város az utóbbi években százmilliókat szerzett. A menetjegyek minden közlekedési eszközön egyaránt használhatók. Egy felnőtt menetjegy 32 koronába kerül és 90 perces utazásra jogosít metrón, villamoson, autóbuszon korlátlan átszállással.
Az Európai Bizottság elítélte, hogy kitiltottak öt európai tisztségviselőt az Egyesült Államokból.




