A cseh főváros tanácsa által már jóváhagyott javaslat alapján elsőként márciusban a metró két éve meghosszabbított hét végi éjjeli járatait, illetve a hozzájuk kapcsolódó buszjáratokat törlik. A metró utolsó szerelvényei 2010 szeptembere óta pénteken és szombaton éjfél után egy fél kettő körül indulnak a végállomásokról, míg más napokon egy órával korábban. Számos helyen az utolsó buszjáratokat is ehhez igazították. Ezek most megszűnnek, ami a tervek szerint az idén 40 millió koronás megtakarítást eredményez. A közlekedési vállalat kimutatása szerint az utolsó szerelvények kihasználtsága tíz százalék körül mozgott, általában 10 ezer embert szállítottak.
Mindez azonban nem elég, mert a közlekedési vállalatnak az idei feladatai megvalósításához összesen mintegy 700 millió koronája hiányzik. Kevés a pénz a beruházásokra is. A következő takarékossági intézkedések július elsején lépnek életbe. Egyebek között számos útvonalon hosszabb lesz a két járat közti idő, felszámolják a duplicitásokat - a párhuzamos busz, illetve villamosvonalakat - illetve azokat a járatokat, amelyek kihasználtsága minimális és nem kifizetődő.
A Prágai Fővárosi Közlekedési Vállalat 100 százalékos tulajdonosa a cseh főváros. A vállalat már hagyományosan egy integrált egységet alkot: a metró, a villamos- és az autóbusz-közlekedés egyaránt beletartozik. A vállalat bevételei a menetjegyekből évi átlagban 4,4-4,5 milliárd koronát tesznek ki, miközben a főváros önkormányzata évente 3-3,5 milliárd koronával támogatja beruházásait, a korszerűsítéseket, ami a főváros költségvetésének 6-7 százaléka.
Az ilyen célú állami költségvetési támogatás évi átlagban 50 millió korona körül mozog, míg az EU strukturális alapjaiból a város az utóbbi években százmilliókat szerzett. A menetjegyek minden közlekedési eszközön egyaránt használhatók. Egy felnőtt menetjegy 32 koronába kerül és 90 perces utazásra jogosít metrón, villamoson, autóbuszon korlátlan átszállással.