A Médiatanács bejelentés alapján indított eljárást a TV2 2013. január 7-én sugárzott reggeli magazinjának Reklámtorta című műsorrésze miatt, amely az összehasonlító reklámokkal foglalkozott.
Az adásban egy urológiai termék népszerűsítésére alkalmas információk hangzottak el a műsorszámba ágyazva úgy, hogy a reklámozási szándékot nyíltan nem vállalták. A közzététel megtéveszthette a közönséget, mert a nézők a reklám céljait szolgáló ismertetővel nem a szerkesztett tartalomtól elkülönítve találkoztak.
Ez volt a nyolcadik, nem ijednek meg?
Figyelembe véve, hogy 2011 óta a Médiatanács már a nyolcadik alkalommal állapított meg burkolt reklám miatt törvénysértést a TV2 működése kapcsán, a testület eheti ülésén 250 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte a csatornát.
A Médiatanács célja, hogy a jogsértések feltárásával hosszabb távon elősegítse a médiaszolgáltatók jogkövető magatartását, és biztosítsa, hogy a médiaszolgáltatók a jogszabályoknak megfelelő, a nézőket tisztességesen tájékoztató tartalmakat sugározzanak.
Szűkül a piac
A televíziós reklámpiac tavaly 11 százalékot zuhant - derül ki az Ernst & Young és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) március elején ismertetett felméréséből. Az összes reklámköltés ezen a piacon 48,7 milliárd volt, a hangsúly egyre inkább tolódik a kisebb, kábeltévék felé.
Kérdés tehát, hogy a néhány százezer forintos büntetések mennyire tartják vissza az egyre szűkülő piac szereplőit a helytelen hirdetéselhelyezéstől. Tavaly amúgy a reklámköltések szerkezetét nézve csak a termékelhelyezésre költöttek többet a hirdetők, minden más kategóriában visszaesés volt, ez a hirdetési fajta a költések 8 százalékát teszi ki.