A játékpiac folyamatos átrendeződésen megy át: a webes értékesítés egyre nagyobb teret hódít a magyar piacon. A hagyományos játékok forgalmát Magyarországon 30-40 milliárd forintra becsülik.
Év végéig várható némi növekedés a játékpiacon, a Formatexnél például a karácsonyi előrendelések összege a tavalyi évhez képest 7 százalékos növekedést mutat. A cég ügyvezetője közölte: felméréseik szerint 31-38 százalékos részesedéssel az építőjáték a legnépszerűbb játéktípus, egyaránt vezet a bölcsődés, az óvodás és a kisiskolás korosztály körében. A gyerekek 15-28 százaléka említette azt, hogy babás-állatos szerepjátékkal játszik legszívesebben, ez a második legkedveltebb szabadidős elfoglaltság. A Formatex 15 százalékos növekedést tervez idén babaházak eladásából.
A Formatex Kft. 1995-ben alakult családi vállalkozásként azzal a céllal, hogy a Magyarországon akkor még alig kapható maketteket, illetve elkészítésükhöz szükséges kellékeket és kiegészítőket importáljon a magyar piacra. A 110 dolgozót foglalkoztató társaság tavaly 3,6 milliárd forint árbevételt ért el. Az idén 12 százalékkal nőhet a cég kiskereskedelmi árbevétele az egy évvel korábbi 1,27 milliárd forinthoz képest.