1p
KKV
Az egyes közlekedési módok és eszközök teljes életciklusának elemzésével lehet csak képet kapni arról, hogy milyen mértékben terhelik a környezetet
Az egyes közlekedési módok és eszközök teljes életciklusának elemzésével lehet csak képet kapni arról, hogy milyen mértékben terhelik a környezetet - ezt a megközelítést ajánlják amerikai kutatók a brit Environmental Research Letters című szaklapban hétfőn megjelent tanulmányukban

Személyautókat, metrót, helyi érdekű vasutat, autóbuszt és repülőgépeket hasonlítottak össze a Kalifornia Egyetem (Berkeley) környezetmérnökei, hogy megállapítsák: ha nem csak a közvetlenül "kipufogtatott" szennyezést veszik figyelembe, hanem a teljes életciklusra eső károsgáz-kibocsátást, akkor melyik a valóban "zöld" technológia.

Mikhail Chester és Arpad Horvath számításba vette - például a vonatközlekedésnél - az elektromos áramot előállító erőművek szennyező hatását és a vasútállomások fenntartási költségeit, a reptéri gyorsforgalmi utak építésének árát vagy az autógyártás környezetterhelését.

A kutatók az amerikai helyzetet elemezve állították össze kibocsátási katalógusukat, megközelítésük azonban máshol is alkalmazható - írja a szaklapot kiadó brit Fizikai Intézet hétfői keltezésű sajtóközleménye.

Boston és San Francisco városi vasútjait összehasonlítva például a környezetmérnökök megállapították, hogy bár az utóbbi kevésbé energiahatékony, a bostoni mégis jóval szennyezőbb, mert ott a felhasznált áram 82 százalékát fosszilis tüzelőanyagok elégetésével nyerik a San Franciscó-i 49 százalékkal szemben.

A kutatók adatai szerint a teljes energia- és életciklusra vonatkozó elemzés a vasúti közlekedés károsanyag-kibocsátásához az eddig számítotthoz képest 155 százalékot, a személygépkocsik és az autóbuszok szennyezéséhez 63 százalékot, míg a légi közlekedéséhez 32 százalékot tesz hozzá.

Tekintetbe vették a járművek kihasználtságát is: inkább környezetbarát egy autó, ha négyen utaznak benne, mint a helyi vasút, ha csak 25 százalék körüli a telítettsége. A kutatók komplex megközelítése szerint azt is figyelembe kell venni, hogy mekkora távolság megtételére tervezik az alternatív közlekedési módot.

Demszky Bajnaitól kér pénzt a BKV életbentartására
Akár harmadával több bevétele lehetne a BKV-nak
Fejlett országokban nem számít a környezet
Korszakhatár: két hibrid is az eladási listák élén

MTI

Címkék: KKV

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Elárultak egy kellemes hírt a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 16:34
Egyszerűbb lett a feltételek teljesítése. 
KKV Zuhog a pénzeső: még több magyar cégnek jut támogatás
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 14:15
Már több mint 1300 cég örülhetett.
KKV Még mindig lehet pályázni elektromos autó vásárlására
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 09:55
Több, mint 6 ezer támogatási szerződést írtak alá eddig, a 30 milliárdos keretből 26,8 milliárd forintot ítéltek oda. 
KKV Nagy Mártonék megnyitották a pénzesőt: a cégek sorban állnak
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 16:17
Érkeznek a támogatások, tartják a markukat a cégek.
KKV Megnyitották a pénzcsapot, jó hírt kaptak a cégek
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 14:21
Megnyílt a lehetőség.
KKV Itt egy lehetőség, ami még jól jöhet a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 15:32
Két új termék.
KKV Aggasztó számokat találtunk: bajban vannak a magyar cégek
Kollár Dóra | 2025. április 30. 05:59
A kiberbűnözés alapvetően a modern kor jelensége, a dübörgő digitalizáció miatt minden eddiginél többen lesnek a gyanútlan felhasználókra az interneten. A támadók azonban nemcsak a magánszemélyeket, hanem a cégeket is támadják.
KKV Megnyílt út a magyar cégek előtt: könnyebben elérhetők az uniós hitelek
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 17:04
Tovább egyszerűsödött az uniós források elérése a vállalkozások számára, egyre többen használják ki a lehetőséget.
KKV Milliókat is megspórolhat, aki jókor észbe kap
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 10:08
A Széchenyi Kártya Program államilag támogatott beruházási hiteleinek kamata február 17-től további fél százalékponttal csökkent, így ezek már 3 százalékos kamatozással elérhetőek. Ennek köszönhetően egy százmillió forintos beruházási kölcsön hitelterhe több millió forinttal csökkenhet.
KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG