Nyolc éve nem értették az emberek, hogy mi az az alternatív autó, ma már nem kell magyarázni - szemléltette az iparág fejlődésének tempóját Buzás Sándor, aki a magyar Solo modellt kísérte el a párizsi autószalonra. A Solót az őriszentpéteri Antro Kht. fejlesztői álmodták meg, és a nyári hazai premier után elérkezettnek látták az időt a nemzetközi bemutatkozásra. Így került a modell az autószalonok közül legkorábban megrendezett október 2-19. között megrendezésre kerülő párizsi autómustrára.
Az autó merőben új szemlélettel készült, amely forradalmian megváltoztatta a karosszériát és belső teret éppúgy, mint a működést. A tudományos-fantasztikus filmek rajongói persze rezzenéstelen arccal fogadnák az exrakönnyű, buborékszerű külsőt, a padlószintre helyezett üléseket, a kerékagymotorokat, a tető napcelláit vagy az utaspedálokat, amivel menet közben is energiát lehet termelni az autó számára, de amint Buzás Sándor közgazdász, az Antro képviselője elmondta, amivel ők álltak elő, az elemeiben itt-ott fellelhető ugyan, de összességében valóban újdonságnak számít az autóiparban.
Nem mindegy, milyen színű autót vesz
Nem csak a szlovák rendszámosokra szállnak rá
Külföldre, autóval: mire kell figyelni?
A hét éve megkezdett projektre eddig 250-300 millió forintot költöttek, ezt részben állami, részben európai uniós forrásokból fedezték, ám a következő fejlesztési fázishoz új befektetőket keresnek - magyarázta az nemzetközi bemutatkozás célját. |
A becslések szerint a Duo, vagyis a két autóra szétszedhető vagy egy hatszemélyes autóvá összerakható duplaautó prototípusának előállításához még két évre és további másfél-kétmilliárd forintra lesz szükség. A cég képviselője elmondta, hogy a francia kiállításon szakmai és befektetői érdeklődőkkel is kapcsolatba kerültek már, és az is meglehet, hogy a cég alternatív robogójának befektetője az autóba is invesztál majd.
A Solo-Duo minden elemét új és gyorsan fejlődő iparágak állítják elő, s bár mai árakon nem lehetne biztosítani, hogy olyan tömegautó váljon belőle, amilyennek szánják, Búzás úgy fogalmazott, hogy "körénk fejlődik a technológia". Azaz a fejlesztés finom ütemezésével és a technológia figyelemmel kísérésével négy éven belül mégis sikerülhet a megfizethető alternatív tömegautó piacradobása.
Üresbe kapcsol a Skoda: egy hétre leáll a gyártás
Kihúzzák a kátyúból az amerikai autóipart
Búcsút mondhatnak a kötelezőnek az egyesületek
Lízingelt kocsik: hoppon maradhatnak a végrehajtók
Kölcsönözzön autót, és bukjon le!
MTI