2020-ig a legnagyobb prémium márkává akarunk válni, de már most is müncheni kollégáink sarkában járunk - jelentette ki Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója a német Bild lap szombati számában megjelent interjúban, a BMW-re utalva.
A BMW-nek már a Daimler is hadat üzent. Dieter Zetsche, a Daimler elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója egy évvel ezelőtt jelentette ki, hogy 2020-ra megelőzik a BMW-t forgalomban, és addigi eladásaikat duplájára, 2,6 millió autóra növelik.
A világpiac növekszik
Az Audi elsősorban a külföldi piacokra összpontosít. "Globális autógyártó vagyunk. Miközben a világpiac tovább növekszik, az európai piacra összpontosító márkák veszteségeket kénytelenek elkönyvelni" - mutatott rá Rupert Stadler.
Októberben az ingolstadtiak 14 százalékkal növelték eladásaikat az egy évvel korábbihoz képest, a BMW 13 százalékkal, a Daimler személyautó-érdekeltsége "mindössze" 6,2 százalékkal.
Az elektromos autózásnak van jövője
Az Audi vezérigazgatója hisz az elektromos autózás jövőjében: a hatótáv, az ár és a töltőállomás-infrastruktúra területén bőven van mit javítani, de ez még nem kellene, hogy elkedvetlenítsen bennünket, hiszen csak most kezdtünk bele.
Az elektromos autók német utakra 2020-ig előirányzott egymilliós számát mindenkinek szem előtt kell tartania, - fogalmazott Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója a német Bild lapban megjelent interjúban.