A korszerűsített A330-asok 800-as és 900-as verzióban készülnek el új Rolls Royce Trent 7000-es hajtóművel, illetve az A350-es modelléhez hasonló szárnyvégekkel, megnövelt szárnyfesztávolsággal és új hajtómű pilonokkal. Ezeknek köszönhetően az Airbus szerint a gép kerozinköltsége egy ülésre vetítve 14 százalékkal csökken, hatótávolsága pedig 400 tengeri mérfölddel növekszik.
Az Emirates légitársaság egyik A330-as gépe |
A tervek szerint az első A330neókat 2017 negyedik negyedévében szállítják le, az első darabok az Air Lease Corporation lízingcéghez kerülnek, ők 25 darabot rendeltek a típusból.
Tom Enders, az Airbus-csoport vezérigazgatója azt mondta, a fejlesztési költségek a 2015-17-es időszakot terhelik, és mintegy 70 bázisponttal csökkentik a 2015-ös üzemi haszonkulcsot.
Senkinek se kell majd az A350-es?
Az A330-as modernizálása régóta napirenden van Toulouse-ban, szakértők korábban úgy foglaltak állást, hogy az Airbus piaci nyomásra foghat bele a felújításba, az Airbus ugyanakkor a legújabb, kompozit anyagokból készült típus, az A350-es kifejlesztésekor erről a tervről letett.
A gyártó attól tartott, hogy a felújított A330-asok újabb vevőket csábítanának el az A350-es kisebb verziójától, amelyre már így is kevés, 34 darabos rendelése van csak. Az A330-asok fejlesztése nélkül viszont azokat a lehetséges vevőket veszíthetik el, akik érdeklődnek a felújított verziók iránt.
Tom Enders a berlini ILA légi szalonon újságíróknak májusban azt mondta, nem fogják felújítani idén húszéves A330-as típusukat akkor, ha az a kitűzött pénzügyi terveket veszélyezteti. Jelezte: alig pár százra tehető új rendelést jelentene a modernizáció, míg a kisebb, A320-as típuscsalád továbbfejlesztése eddig 2600 megrendelést hozott az Airbusnak.
Az 1994-ben bemutatott Airbus A330-as konfigurációtól és típusváltozattól függően 253-375 utas szállítására alkalmas, hatótávolsága 7400 és 13 400 kilométer között változik. Az elmúlt húsz évben 1100 darabot rendeltek az Airbustól és további 260-ra volt megrendelése május végéig.