A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Magyar RTL-lel szemben annak vizsgálatára miatt indított eljárást, hogy az RTL Klub által közzétett, a saját és a TV2 nézettségbeli különbségét összehasonlító reklámjai megfeleltek-e az összehasonlító reklámmal szemben támasztott jogszabályi követelményeknek. A két televíziós csatorna közötti nézettségbeli különbséget zsiráfok, hangfalak és limuzinok formájában bemutató reklámok 2011. március 30. és április 16. között jelentek meg több országos terjesztésű lapban.
A GVH megállapította, hogy bár a reklámokban megcsillagozott apró betűs részek megjelölik azt, hogy az RTL Klub által elért 90 napos nézettségi előny csak a főműsoridőben és a 18-49 éves korosztályban mért nézettségre vonatkozik, a reklámok összhatása, azok szöveges részeinek felépítése és képi megjelenítése azonban azt az általános benyomást kelthették, hogy a teljes lakosság körében mért teljes műsoridős nézettségről van szó. Holott ezen feltételek vonatkozásában az állítás nem állja meg a helyét. A GVH azt is kifogásolta, hogy a reklámokban szereplő képek a reklám valós üzeneteként megjelenő nézettségi előny mértékét eltorzítva, az RTL Klub javára felnagyítva mutatták be.
A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklámok nem felelnek meg az összehasonlító reklámokkal szemben támasztott tárgyilagosság követelményének és a fogyasztók megtévesztésére is alkalmasak, így a jogsértés elkövetéséért tízmillió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. Súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a jogsértő reklámok a fogyasztók széles köréhez jutottak el, azonban emellett számos enyhítő körülményt is értékelt. Így azt, hogy a reklámok rövid ideig jelentek meg, valamint hogy a reklámok képi megjelenítésével kapcsolatos elvárások nem kristályosodottak ki a korábbi gyakorlat alapján. Továbbá az apró betűs részek megjelölték a nézettségi előny forrását és a forrásmegjelölés szerinti nézettségi előny valóban fennállt.