A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Magyar RTL-lel szemben annak vizsgálatára miatt indított eljárást, hogy az RTL Klub által közzétett, a saját és a TV2 nézettségbeli különbségét összehasonlító reklámjai megfeleltek-e az összehasonlító reklámmal szemben támasztott jogszabályi követelményeknek. A két televíziós csatorna közötti nézettségbeli különbséget zsiráfok, hangfalak és limuzinok formájában bemutató reklámok 2011. március 30. és április 16. között jelentek meg több országos terjesztésű lapban.
A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklámok nem felelnek meg az összehasonlító reklámokkal szemben támasztott tárgyilagosság követelményének és a fogyasztók megtévesztésére is alkalmasak, így a jogsértés elkövetéséért tízmillió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. Súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a jogsértő reklámok a fogyasztók széles köréhez jutottak el, azonban emellett számos enyhítő körülményt is értékelt. Így azt, hogy a reklámok rövid ideig jelentek meg, valamint hogy a reklámok képi megjelenítésével kapcsolatos elvárások nem kristályosodottak ki a korábbi gyakorlat alapján. Továbbá az apró betűs részek megjelölték a nézettségi előny forrását és a forrásmegjelölés szerinti nézettségi előny valóban fennállt.