1p
KKV
Az amerikai autópiacon véget ért a legendás márkahűség, a kereskedők már nem számíthatnak törzsvásárlóik visszatérésére; új marketingpolitikára van szükség
Az amerikai autópiacon véget ért a legendás márkahűség, a kereskedők már nem számíthatnak törzsvásárlóik visszatérésére - olvasható az oregoni CNW piackutató cég elemzésében.

A márkakereskedések forgalmának jelentős részét még a 80-as években is az biztosította, hogy a vevők megjelentek a szalonban és becserélték egy márka régi modelljét egy újabbra. Az amerikai vásárlók csaknem négyötöde húsz éve még márkahű volt, visszatért ahhoz a márkához, amelyben bízott, erősítve annak tekintélyét. Az autóvásárlási szokások gyakran ugyanúgy adódtak át nemzedékről nemzedékre, ahogy a politikai szimpátiák is apáról fiúra szálltak.

Ma viszont már csak a vevők egyötöde ragaszkodik korábbi autójának márkájához új kocsi vásárlásakor. A gyorsan változó fogyasztói ízlés, az autók javuló minősége és a detroiti autógyárak helyzetének tavalyi megingása feloldotta a korábbi évtizedekben kivívott márkahűséget.

Az adófizetők nem látják viszont a pénzüket
Az amerikai autópiacot a megváltozott szokások következtében olyan gyökeres átrendeződés jellemzi, amelyet legutoljára az okozott, amikor a japán gyártók több mint 30 éve megvetették lábukat az Egyesült Államokban. A CNW szerint ma már nincs olyan ember, aki 25 éven keresztül ugyanazt a márkát vásárolná, a márkahűség mint olyan megszűnt.

A márkák népszerűségi sorrendje is átalakult. A Chevrolet és a Ford még öt éve is kényelmesen vezették az amerikai piacot, mindkettő 16 százaléknál nagyobb részesedéssel, a Chrysler három márkája, a Chrysler, a Dodge és a Jeep is benne volt az első tízben. Ma már a Toyota vezeti a mezőnyt 14 százalékos piaci aránnyal, azt követi a Ford, a Chevrolet, a Honda és a Nissan. A Chrysler és a GM hamarosan megszűnő márkája, az egykor nagy nevű Pontiac kiesett az első tízből, helyüket két dél-koreai autó, a Hyundai és a Kia foglalta el.

Szakértők szerint a járművek megbízhatóság és minőség tekintetében egyre kevésbé térnek el egymástól - a vevők szinte egyformán megbíznak a japán, a koreai és az amerikai kocsikban -, ezért választásukban mindinkább az ízlés számít.

Ennek felismerése alapjában változtatta meg a gyártók marketing politikáját. A nagy detroiti autógyárak régen, akárcsak egészen a közelmúltig a Toyota, a megbízhatóságra emlékeztető szlogenekkel vonzotta a vevőket. Ez ma már nem működik, a cégek igyekeznek egyedi ajánlatokkal és programokkal felhívni magukra a figyelmet, ahogy a Hyundai is sikeresen tette: például felajánlotta, hogy visszaveszi az eladott kocsit, ha a tulajdonos elveszíti állását és emiatt nem tudja a részleteket fizetni. A Ford is megtanulta, hogy a márkanosztalgiára már nem lehet építeni; az új Fusion hibrid modell reklámjában a Ford név szinte csak eldugva szerepel.

Nehezebb lett az autótolvajok dolga
Behajtani szabad - még nem kaptak pirosat a sárgák
Két hét nyugalom után újra drágább az autózás

MTI

Címkék: KKV
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG