1p
KKV
Az amerikai autópiacon véget ért a legendás márkahűség, a kereskedők már nem számíthatnak törzsvásárlóik visszatérésére; új marketingpolitikára van szükség
Az amerikai autópiacon véget ért a legendás márkahűség, a kereskedők már nem számíthatnak törzsvásárlóik visszatérésére - olvasható az oregoni CNW piackutató cég elemzésében.

A márkakereskedések forgalmának jelentős részét még a 80-as években is az biztosította, hogy a vevők megjelentek a szalonban és becserélték egy márka régi modelljét egy újabbra. Az amerikai vásárlók csaknem négyötöde húsz éve még márkahű volt, visszatért ahhoz a márkához, amelyben bízott, erősítve annak tekintélyét. Az autóvásárlási szokások gyakran ugyanúgy adódtak át nemzedékről nemzedékre, ahogy a politikai szimpátiák is apáról fiúra szálltak.

Ma viszont már csak a vevők egyötöde ragaszkodik korábbi autójának márkájához új kocsi vásárlásakor. A gyorsan változó fogyasztói ízlés, az autók javuló minősége és a detroiti autógyárak helyzetének tavalyi megingása feloldotta a korábbi évtizedekben kivívott márkahűséget.

Az adófizetők nem látják viszont a pénzüket
Az amerikai autópiacot a megváltozott szokások következtében olyan gyökeres átrendeződés jellemzi, amelyet legutoljára az okozott, amikor a japán gyártók több mint 30 éve megvetették lábukat az Egyesült Államokban. A CNW szerint ma már nincs olyan ember, aki 25 éven keresztül ugyanazt a márkát vásárolná, a márkahűség mint olyan megszűnt.

A márkák népszerűségi sorrendje is átalakult. A Chevrolet és a Ford még öt éve is kényelmesen vezették az amerikai piacot, mindkettő 16 százaléknál nagyobb részesedéssel, a Chrysler három márkája, a Chrysler, a Dodge és a Jeep is benne volt az első tízben. Ma már a Toyota vezeti a mezőnyt 14 százalékos piaci aránnyal, azt követi a Ford, a Chevrolet, a Honda és a Nissan. A Chrysler és a GM hamarosan megszűnő márkája, az egykor nagy nevű Pontiac kiesett az első tízből, helyüket két dél-koreai autó, a Hyundai és a Kia foglalta el.

Szakértők szerint a járművek megbízhatóság és minőség tekintetében egyre kevésbé térnek el egymástól - a vevők szinte egyformán megbíznak a japán, a koreai és az amerikai kocsikban -, ezért választásukban mindinkább az ízlés számít.

Ennek felismerése alapjában változtatta meg a gyártók marketing politikáját. A nagy detroiti autógyárak régen, akárcsak egészen a közelmúltig a Toyota, a megbízhatóságra emlékeztető szlogenekkel vonzotta a vevőket. Ez ma már nem működik, a cégek igyekeznek egyedi ajánlatokkal és programokkal felhívni magukra a figyelmet, ahogy a Hyundai is sikeresen tette: például felajánlotta, hogy visszaveszi az eladott kocsit, ha a tulajdonos elveszíti állását és emiatt nem tudja a részleteket fizetni. A Ford is megtanulta, hogy a márkanosztalgiára már nem lehet építeni; az új Fusion hibrid modell reklámjában a Ford név szinte csak eldugva szerepel.

Nehezebb lett az autótolvajok dolga
Behajtani szabad - még nem kaptak pirosat a sárgák
Két hét nyugalom után újra drágább az autózás

MTI

Címkék: KKV
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG