1p

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
Az amerikai autópiacon véget ért a legendás márkahűség, a kereskedők már nem számíthatnak törzsvásárlóik visszatérésére; új marketingpolitikára van szükség
Az amerikai autópiacon véget ért a legendás márkahűség, a kereskedők már nem számíthatnak törzsvásárlóik visszatérésére - olvasható az oregoni CNW piackutató cég elemzésében.

A márkakereskedések forgalmának jelentős részét még a 80-as években is az biztosította, hogy a vevők megjelentek a szalonban és becserélték egy márka régi modelljét egy újabbra. Az amerikai vásárlók csaknem négyötöde húsz éve még márkahű volt, visszatért ahhoz a márkához, amelyben bízott, erősítve annak tekintélyét. Az autóvásárlási szokások gyakran ugyanúgy adódtak át nemzedékről nemzedékre, ahogy a politikai szimpátiák is apáról fiúra szálltak.

Ma viszont már csak a vevők egyötöde ragaszkodik korábbi autójának márkájához új kocsi vásárlásakor. A gyorsan változó fogyasztói ízlés, az autók javuló minősége és a detroiti autógyárak helyzetének tavalyi megingása feloldotta a korábbi évtizedekben kivívott márkahűséget.

Az adófizetők nem látják viszont a pénzüket
Az amerikai autópiacot a megváltozott szokások következtében olyan gyökeres átrendeződés jellemzi, amelyet legutoljára az okozott, amikor a japán gyártók több mint 30 éve megvetették lábukat az Egyesült Államokban. A CNW szerint ma már nincs olyan ember, aki 25 éven keresztül ugyanazt a márkát vásárolná, a márkahűség mint olyan megszűnt.

A márkák népszerűségi sorrendje is átalakult. A Chevrolet és a Ford még öt éve is kényelmesen vezették az amerikai piacot, mindkettő 16 százaléknál nagyobb részesedéssel, a Chrysler három márkája, a Chrysler, a Dodge és a Jeep is benne volt az első tízben. Ma már a Toyota vezeti a mezőnyt 14 százalékos piaci aránnyal, azt követi a Ford, a Chevrolet, a Honda és a Nissan. A Chrysler és a GM hamarosan megszűnő márkája, az egykor nagy nevű Pontiac kiesett az első tízből, helyüket két dél-koreai autó, a Hyundai és a Kia foglalta el.

Szakértők szerint a járművek megbízhatóság és minőség tekintetében egyre kevésbé térnek el egymástól - a vevők szinte egyformán megbíznak a japán, a koreai és az amerikai kocsikban -, ezért választásukban mindinkább az ízlés számít.

Ennek felismerése alapjában változtatta meg a gyártók marketing politikáját. A nagy detroiti autógyárak régen, akárcsak egészen a közelmúltig a Toyota, a megbízhatóságra emlékeztető szlogenekkel vonzotta a vevőket. Ez ma már nem működik, a cégek igyekeznek egyedi ajánlatokkal és programokkal felhívni magukra a figyelmet, ahogy a Hyundai is sikeresen tette: például felajánlotta, hogy visszaveszi az eladott kocsit, ha a tulajdonos elveszíti állását és emiatt nem tudja a részleteket fizetni. A Ford is megtanulta, hogy a márkanosztalgiára már nem lehet építeni; az új Fusion hibrid modell reklámjában a Ford név szinte csak eldugva szerepel.

Nehezebb lett az autótolvajok dolga
Behajtani szabad - még nem kaptak pirosat a sárgák
Két hét nyugalom után újra drágább az autózás

MTI

Címkék: KKV

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Megnyitották a pénzcsapot, jó hírt kaptak a cégek
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 14:21
Megnyílt a lehetőség.
KKV Itt egy lehetőség, ami még jól jöhet a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 15:32
Két új termék.
KKV Aggasztó számokat találtunk: bajban vannak a magyar cégek
Kollár Dóra | 2025. április 30. 05:59
A kiberbűnözés alapvetően a modern kor jelensége, a dübörgő digitalizáció miatt minden eddiginél többen lesnek a gyanútlan felhasználókra az interneten. A támadók azonban nemcsak a magánszemélyeket, hanem a cégeket is támadják.
KKV Megnyílt út a magyar cégek előtt: könnyebben elérhetők az uniós hitelek
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 17:04
Tovább egyszerűsödött az uniós források elérése a vállalkozások számára, egyre többen használják ki a lehetőséget.
KKV Milliókat is megspórolhat, aki jókor észbe kap
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 10:08
A Széchenyi Kártya Program államilag támogatott beruházási hiteleinek kamata február 17-től további fél százalékponttal csökkent, így ezek már 3 százalékos kamatozással elérhetőek. Ennek köszönhetően egy százmillió forintos beruházási kölcsön hitelterhe több millió forinttal csökkenhet.
KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG