A Világgazdaság szerdai számában megjelent cikk szerint a miskolci székhelyű Borsod Munkaruha Kft. szerelőruhákat gyártott a légitársaságnak, amelynek 10 éve beszállítója. "Most várjuk, hogy rendeződjön a helyzet, és újra kapjunk megrendelést. Nekünk nem tartozik a Malév, és amint lehet, újra fogunk pályázni" - közölték.
A Budapest Aeroservice Szolgáltató Kft.-nek is forgalomkiesést jelent a leállás. A cateringszolgáltató cég nem kívánta számszerűsíteni a várható kárát, de már tárgyal új légitársaságokkal.
A napilap azt is ismerteti, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a Malév korábbi tulajdonosa, Borisz Abramovics orosz üzletember által kötött ötéves és 2013-ig érvényben lévő felmondhatatlan és nagyon kedvezőtlen cateringszerződés milliárdos kárt okozott a Malévnak. A Világgazdaság által megszólaltatott Airport Security Kft. és a Szentkirályi Ásványvíz Kft. üzleti titokra hivatkozva nem akart nyilatkozni arról, van-e követelése a Malévval szemben.
Varga Jenő felszámolóbiztos joga eldönteni, hogy mely tartozást elégítik ki az illető beszállítónak. A lap úgy tudja, hogy például az üzemanyag- és a cateringköltségeket igyekszik az elsők között rendezni a vagyonfelügyelő. Minden más beszállítónak és hitelezőnek, beleértve az orosz tulajdonost, a Vnyesekonombankot is, bizonytalan ideig várnia kell.
A Malév csődje nem csak a beszállítókon keresztül érinti súlyosan a magyar gazdaságot. Az államnak 450 milliárdos fizetési kötelezettsége is keletkezhet a Budapest Airport tulajdonosa felé. A tranzitutasok kiesése miatt a Liszt Ferenc repülőtér máris 1,5 millió utast vesztett el, miközben a Malév slotjait még nem értékesítheti. A turizmus szintén komoly veszteségeket könyvelhet el a légitársaság kiesésével.