Lájkold a Privátbankárt, mi adunk 10 forintot - fogjunk össze együtt a gyerekekért! >> |
A járműipar szinte minden területén tevékenykedő hazai kis- és közepes vállalat jelentkezett a beszállítói felhívásra. A program elindításának célja, hogy minél több magyarországi vállalkozás terméke épüljön be a tervezett Rába-Volvo autóbuszokba, illetve bekerülhessen a Volvo globális beszállítói rendszerébe - derült ki a Rába közleményéből.
A Rába Jármű Kft. alig egy hónapja a Volvo Bus Corporation vállalattal kialakított együttműködés keretében hirdette meg a beszállítói programot. A jelentkezők többnyire iparági szereplők, közöttük a kis- és közepes vállalkozások egyaránt megtalálhatóak az ország minden részéből.
Nemcsak alkatrészgyártók jelentkeztek
Olyan jelentkező is akadt, aki nem kifejezetten az alkatrészgyártásban érdekelt, de fantáziát lát a Rába-Volvo együttműködésben és úgy gondolja, terméke alkalmas lehet a járművekbe való beépítéshez.
Az együttműködés értelmében a szükséges importbeszerzések értékét hazai termékek vásárlásával kompenzálja a Volvo. A magyar termékeket nem csak a Magyarországon forgalomba kerülő buszokba építik be, hanem a Volvo nemzetközileg értékesített járműveibe is. Torma János, a Rába Jármű Kft. ügyvezető igazgatója szerint az új munkahelyek teremtése mellett jelentős exportnövelő hatása is van az együttműködésnek. A beszállítói programra továbbra is várják a jelentkezőket egészen 2013. június 30-ig.
Tavasszal indulhat az első busz
Az autóbusz-üzletágat vezető Mohácsi Béla korábbi közlése szerint a Rába-Volvo együttműködésében 30 százaléknyi helyi beszállítói hányaddal számolnak. A várható 200-300 busz gyártása esetén ez évi 15-20 milliárd forintnyi új piaci lehetőséget jelent, egyben fenntarthatóan 300 munkahelyet teremt a Rábánál és beszállítóinál.
A programba bekerülő hazai cégek nem csupán az évi tízezer darabos Volvo buszgyártás partnerei lehetnek, de bekerülhetnek a svéd cég ennél nagyságrenddel nagyobb kibocsátású teherjármű-üzletágába is. A felek megállapodása alapján a beruházás száz százalékos ellentételezés mellett zajlik, ami komoly lehetőség a hazai cégek számára a Volvo-beszállítóvá válásra.
A cég azzal számol, hogy 2014 első negyedében bocsátja ki az első buszokat. A magyarországi piac felvevőképességét évi 200-300 darabra becsülik, és ez az a tétel, amely már gazdaságosan gyártható.