A 2009. január 1-től indított programról telefonon és e-mailben az ügyfélszolgálat tájékoztatást nyújtott egyebek között az egyes szociális ellátások változásairól, a munkához jutást segítő közcélú foglalkoztatásról, a vonatkozó jogszabályok módosításáról.
A call center június 30-án fejezte be működését, és fél év alatt 3.610 telefonon, és több mint 500, e-mailen érkezett kérdésre feleltek a szakértők.
A legtöbb, az összes 70 százalékát kitevő kérdést az önkormányzatok ügyintézői és jegyzői tették fel, a magánszemélyektől érkezett 22, míg a munkaügyi központok kirendeltségeitől megközelítőleg 4, az egyéb gazdasági társaságtól pedig ugyancsak 4 százalékuk.
Az önkormányzatoknak a program kapcsán a legnagyobb feladatot az aktív korúak ellátásának felülvizsgálata, illetve az új ellátások megállapítása, valamint a közcélú munka szervezése jelentette az átmeneti időszakban. Az aktív korúak ellátásának felülvizsgálatát 2009. március 31-ig, a közfoglalkoztatás szervezéséhez kapcsolódó közfoglalkoztatási tervet 2009. április 15-ig kellett elkészítenie az önkormányzatoknak, így a felülvizsgálattal és a közfoglalkoztatással kapcsolatos kérdésekre az ügyfélszolgálaton keresztül 2009. június 30-ig még választ kaphattak az érdeklődők.
Sokan keresnek munkát 45 felett
Az ügyfélszolgálatot megkereső magánszemélyek leginkább a képzési, átképzési lehetőségekkel, valamint a felajánlott közmunkával kapcsolatban érdeklődtek.
10 éves csúcson az euróövezeti munkanélküliség
Tolonganak a magyarok a német munkákért
15 ezer új munkanélküli a Nyugat-Dunántúlon
Szezonja van a munkának
Elbocsátások: ősszel jön csak a feketeleves
MTI