A bevétel, 577,14 milliárd jen, 36,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 910,41 milliárdtól, ami súlyos árengedménykényszert jelez ahhoz képest, hogy a világszerte eladott 541 ezer jármű csak 12,4 százalékkal volt kevesebb az egy évvel azelőttinél.
A japán, az észak-amerikai és az európai visszaesést nem tudta eléggé ellensúlyozni az ázsiai, azon belül is a gyorsan erősödő indiai piac, ahol a Maruti Suzuki 25,3 százalékkal növelte profitját a júniussal zárult negyedévben éves összehasonlításban. Japánban és Észak-Amerikában ráadásul több mint 2 milliárd, illetve több mint 4 milliárd jenes üzemi vesztesége volt a Suzukinak az első üzleti negyedévben. Európában 1,8 milliárdos, Ázsiában 11,2 milliárd jenes üzemi eredményt ért el.
A szeptemberrel záruló első üzleti félévre a Suzukinál összességében nulla profitot, az egész üzleti évre 5 milliárd jenes adózott eredményt jósoltak hétfőn. A bevételt az első üzleti félévben 1,1 ezer milliárd jenre, az egész üzleti évben 2,3 ezer milliárd jenre várják.
Magyarországon a legnépszerűbb márka júniusban is a Suzuki volt, 780 eladott gépkocsival a piac 13,12 százalékát tudhatta magáénak, noha a havi értékesítés 65 százalékkal esett az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb visszaesést az Opel, a Skoda és a Chevrolet szenvedte el, 71,66 százalékos, 68,55 százalékos, illetve 67,30 százalékos csökkenéssel, a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég összesítése szerint.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint az első félévben is a rangsor élén volt a Suzuki, 8934 eladott kocsival, de ez 38 százalékkal kevesebb a tavalyi első félévi 14 448-nál. A magyar piacon második helyezett Opel eladásai 47,4 százalékkal estek vissza, a harmadik helyezett Ford értékesítése is csaknem felére csökkent.
A Magyar Suzuki tavaly 281 686 gépjárművet gyártott, 21,28 százalékkal többet, mint 2007-ben.
Mutasd a kocsid, megmondom milyen cascód van!
A Maruti Suzuki már átfordult
Drasztikus visszaesés: a mi autónk sem kell?
A VW kevésbé érzi a válságot, a Renault annál inkább
Senkit sem érdekel a roncsprémium?
MTI