Vagy számla, vagy nyugta
Az általános forgalmi adóról szóló törvény szerint egy adott ügyletről az adóalany vagy számlát vagy nyugtát ad, a kettő sosem történhet párhuzamosan - írja a NAV a honlapján közzétett tájékoztatóban.
Ezért ha az adóalany az adott ügyletről – nem az online pénztárgéppel előállított – számlát bocsát ki, az ügylet adatait nem kell beütnie az online pénztárgépbe.
Mi van, ha mégis beütötték?
Amennyiben az online pénztárgépből történő nyugtakibocsátást követően kerül sor számlakibocsátásra (például azért, mert a vevő akkor jelzi, hogy számlát kér, amikor a nyugta kibocsátására vonatkozó parancs már nem vonható vissza), akkor a nyugtát sztornírozni kell.
Amennyiben az ügylet adatainak az online pénztárgépben történő rögzítése valamilyen okból (például az ellenértéknek a pénztárgépben való rögzítése céljából) mégis szükségessé válik, arra csak "nem adóügyi bizonylat" kiállításával kerülhet sor a tájékoztató szerint.