Az Ofcom nemzetközi kommunikációs piaci elemzése szerint Írországban tavaly egy főre átlagosan 179 percnyi mobiltelefonálás és 154 szöveges üzenet jutott havonta.
A mobilszektor 2007-ben erőteljesen bővült a legnagyobb feltörekvő országokban. Brazíliában, Oroszországban, Indiában és Kínában összesen 216 millió új előfizetést regisztráltak. Oroszországban csaknem 1000 százalékos volt a növekedés, és egyedül Kínában 88 millió új előfizetést kötöttek tavaly - áll az International Communication Market című jelentésben.
Az internetezésre fordított idő valamennyi vizsgált országban növekedett. Az első helyen heti 15 órával az amerikaiak állnak, a második Nagy-Britannia közel 14 órás fejenkénti átlaggal. Tévézni az interneten ugyancsak az amerikaiak és a britek szoktak a legtöbbet, a közösségi oldalakat pedig a kanadai internetezők látogatják a leggyakrabban.
A vizsgált országokban 2007-ben mindenütt több nő internetezett, mint férfi. Szélessávú internetkapcsolattal a felhasználók 56 százaléka rendelkezett. Ez az arány Nagy-Britanniában a legmagasabb, ott tízből hat internetkapcsolat szélessávú. A technológia terjedésének hatására egyre nagyobb szeletet hasít ki az online hirdetés a reklámtortából. A világelső Nagy-Britanniában tavaly már a reklámozásra fordított összeg 20 százaléka jutott internetes hirdetésekre.
Hagyományos tévézésben Európában a lengyelek vezetnek napi 4 órás átlaggal. A legkevesebb időt - naponta fejenként 2,6 órát - a svédek töltenek a tévéképernyő előtt, a legtöbbet, napi 4,5 órát pedig az amerikaiak. Az Egyesült Államokban a fizetős csatornák térnyerése és a reklámmentes televíziózást biztosító digitális videofelvevők terjedésének hatására az előfizetési díjak összege tavaly először meghaladta a hirdetési bevételeket.
Az Ofcom összesen 16 ország adatait elemezte. Ezek Brazília, az Egyesült Államok, India, Japán, Kanada, Kína, Oroszország, és kilenc európai állam; Franciaország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Spanyolország és Svédország.
November 24. lehet az internetezők fekete napja
Interneten érkezik a pályázati segítség
Megbízhatóbb az újság az internetnél?
MTI