Már hónapok óta járt a szóbeszéd, hogy a Google beteszi a lábát a mobilszolgáltatók piacára, ám most a Wall Street Journal egészen konkrét információkkal szolgál az üggyel kapcsolatban.
A WSJ értesülései szerint a techóriás teljesen szembemegy az adatforgalmazás eddigi hagyományaival: a mostani konstrukciókban bizonyos adatcsomagért fizetünk fix összeget, akár elhasználjuk, akár nem. Ezzel szemben a Google bevezetné az "annyit fizetsz, amennyit használsz" politikát, ami valószínűleg jégtörő lehet a szolgáltatói piacon.
A lap forrásai szerint a projekt egyelőre még kísérleti stádiumban indulhat el egy szűk tesztcsoport számára a Sprint és a T-Mobile hálózatain, miután azok beleegyeztek az adatforgalom kezelésébe.
Hasonló változásokra már korábban is voltak példák a kevésbé népszerű szolgáltatóknál, ilyen a Republic Wireless és a Scratch Wireless, amelyek egyaránt rugalmas felhasználási modellben gondolkoztak, de még a T-Mobile és az AT&T is úgy kínál adatcsomagot az ügyfeleinek, hogy a fel nem használt mennyiség átvihető a következő hónapra.
A Google tesztverziója a mai napon indulhat el az arra kijelölt készülékeken az Egyesült Államokban.