A miniszter oldja meg a finanszírozást - uniós pénzből
A kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon az M34 autópálya Vásárosnamény és Záhony közötti szakasza kiépítéséhez szükséges forrás tervezéséről, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretén belül. A finanszírozás tervezését azt követően kell megkezdenie a tárcavezetőnek, hogy kialakul a 2014–2020 közötti uniós programozási időszakra vonatkozó jogszabályi és eljárásrendi környezet.
Közgép, Colas és barátaik: Nyíregyházától Naményig az év végére
Az M3 autópálya Nyíregyháza és Vásárosnamény között két szakaszban épül. Az első 33,8 kilométer hosszú autópálya szakasz Nyíregyházától a 49-es út mellett lévő Őr községig tart, ezt múlt év elejétől már használhatják a közlekedők. Ez a szakasz az Új Széchenyi Terv keretében, 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrás segítségével, nettó 31,9 milliárd forintért épült meg.
Kivitelezője a „C-S-K-K 2009” Konzorcium volt, amelynek vezető tagja a Colas Hungária Zrt. A konzorcium tagjai pedig a STRABAG Építő Zrt., a KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., és a KELET-ÚT Kft. voltak.
Az Őr-Vásárosnamény közötti második szakasz 11,9 kilométer hosszú. Az erre kiírt közbeszerzést az M3 KRASZNA 2012 Konzorcium nyerte. A konzorcium vezetője a Magyar Aszfalt Kft., a tagjai pedig a KÖZGÉP Építő-, és Fémszerkezetgyártó Zrt. valamint a Colas Hungária Zrt.
A kivitelezés költsége nettó 15,4 milliárd forint lesz, a befejezése ez év végére várható.