Az észak-amerikai Molson Coors sörgyár még április elején jelentette be, hogy megállapodást kötött a StarBev L.P. cég megvásárlásáról 2,65 milliárd euróért a CVC Capital Partnerstől.
A StarBev évente 13,3 millió hektoliter sört készít és az említett országok mindegyikében vezető, illetve első harmadbeli piaci részesedéssel rendelkezik. Portfoliója több mint 20 márkából áll, melyek között olyanok is megtalálhatóak, mint a Borsodi, a Kamenitza, a Bergenbier, a Ozusko, a Jelen és a Niksicko. Emellett hivatalos forgalmazója a Stella Artois, a Beck's, a Hoegaarden, a Lowenbrau és a Leffe márkáknak is.
Mark Hunter |
A Molson Coors a mai napon lezárta a StarBev csoport felvásárlását 2,65 milliárd euró értékben. Az újonnan felvásárolt vállaltcsoport Molson Coors Central Europe néven működik a továbbiakban, és vezérigazgatói pozícióját Mark Hunter, a Molson Coors UK & Írország vezérigazgatója tölti be.
A Molson Coors Central Europe közel 4100 főt foglalkoztat, kilenc sörgyárat működtet és piacvezető márkáit Csehországban, Szerbiában, Horvátországban, Romániában, Bulgáriában, Magyarországon, Montenegróban, Bosznia-Hercegovinában és Szlovákiában forgalmazza. A felvásárlás részét képezi a Staropramen márka is, mely a vállalatcsoport vezető márkája és több mint 30 országban van jelen világszerte.