Az Európai Parlament kedden Strasbourgban megszavazta azokat a szabályokat, amelyek értelmében az unióban forgalmazott új autók kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátásának megengedett mértékét a 2015-ös 130 grammról 2020-ra 95 grammra szorítják le.
A jogszabály értelmében 2020 és 2022 között még lehetséges lesz az, hogy egy-egy gyártó "legtisztább" autótípusa nagyobb súllyal essék latba a márkára megállapított átlagszennyezés kiszámításakor, mint a legszennyezőbb típus.
Európa továbbra is élen jár az autók által kibocsátott szén-dioxid-mennyiség csökkentésében. A kilométerenkénti 95 gramm kibocsátási határérték évente 15 millió tonna szén-dioxiddal kevesebbet jelent - hangsúlyozta a téma jelentéstevője, Thomas Ulmer német néppárti EP-képviselő.
A tervezetet túlnyomó többséggel - 499 szavazattal, 107 ellenszavazat és 9 tartózkodás mellett - fogadták el.