TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
KKV
Erre a kérdésre várt válaszokat a szervező Aon Hewitt Magyarország, amire több, mint 120 pályázat érkezett. A jelentkezők között volt tanár, egyetemista, freelancer, blogger, újságíró, programozó, coach, hr-es, szervezetfejlesztő, egyéni vállalkozó, könyvelő, jövő kutató és jogász is. Innováció és közösségi szellem: ez állt a munka világát megújítani célzó hétvégi, World of Work Moonshot verseny középpontjában.

A csapatoknak csak néhány órájuk volt arra, hogy a mentorok vezetésével egy jövőbe mutató ötletet találjanak, azt kidolgozzák, és prezentálják a zsűrinek. A 140 karakterben megfogalmazott egyéni ötlet volt a belépő a 24 órás ötlet maratonra, ahol aztán a helyszínen alakult 14 csapat közösen dolgozta ki azt a munka világát megújító gondolatokat, amit néhány órával később, az elődöntőben már elő is adtak. A zsűri 8 csapatot juttatott tovább az első nap végén, akik közül a szombati döntőn egy első és egy második helyezettet, valamint egy különdíjat hirdetett ki.

A verseny győztese, a Know House projekt lett. Az ötlet alapját az adta, hogy a csapat tagjai szerint az oktatási rendszer lassan, és elavultan reagál a munkaerőpiaci igényekre, noha folyamatosan új, és új szakmák jönnek létre. A másik cél, hogy növelje az egyén felelősségvállalását saját fejlődése iránt. Ezért az ötletgazda csapat megoldása arra vállalkozik: összehozza az embereket bármely generációból az online és valós térben is, ahol a tudásukkal fizetnek. Aki tanít, tanulhat is. Így ismerheti meg a barkácsolás alapjait egy kitűnő fiatal programozó, aki majd saját ismereteit adja át egy másik tanulni vágyó embernek. Középtávon építenének a folyamatosan fejlődő technológiákra, illetve szeretnék idővel bevonni az államot és az oktatási rendszert is, hogy ez a tudástér országos hálózattá fejlődhessen, és forradalmasítsa a tanulás módját.

Az elődöntőt követően, a zsűri javaslatára, két csapatból alakult, és végül a második helyen végzett Atomic Work koncepciójának alapjául az szolgált, hogy a csapattagok szerint ma alacsony az elkötelezettség és magas a fluktuáció a nagyvállalatoknál. Sokan nem találják a helyüket a munkaerőpiacon és szívesen kipróbálnák magukat más munkakörökben, de ezt csak úgy tehetik meg jelenleg, ha munkahelyet váltanak. Az emberek gyakran nem azt csinálják, amihez a legjobban értenek, bebetonozódnak egyes pozíciókba, amit valójában nem is szeretnek. Legtöbbször a fizetés sem érték, hanem munkaidő alapú. A csapat ezekre a problémákra próbált megoldást hozni egy új rendszer kidolgozásával.

Az Atomic Work részeire bontja a vállalaton belüli feladatokat azáltal, hogy az elvégzésükhöz szükséges kompetenciákat, képességeket rendel, és a munkavállalókhoz is listázza a készségeiket. A rendszer a kettőt párosítja össze, így mindenki változatos típusú feladatokra jelentkezhet motivációjától, érdeklődésétől függően a képességeinek megfelelően. A koncepció bevezetésével alapjában véve felrobban a mai kötött szervezeti struktúra, megszűnnek a silók és a klasszikus értelembe vett pozíciók. Az új kollégák felvétele a rendelkezésre álló készségeik alapján történik, így a pályakezdőknek is lehetőségük van egy cégen belül megtalálni a saját útjukat. A rendszer olyan algoritmusokkal fog működni, amely gondoskodik arról, hogy minden feladat kiosztásra kerüljön és jelzi azt, hogy milyen kompetenciákból van hiány a vállalatnál.

Hatékony és örömteli foglalkoztatási jogviszony, amely 2020.02.02-től mindenkinek alanyi jogon jár majd. Ennek a jövőképét vetíti elénk  a különdíjas Mozaik Ökoszisztémát megálmodó csoport, akik szerint mindenki az adókártyájának igénylésével együtt jogosulttá válik egy olyan foglalkoztatási jogviszonyra, amely felülírja a jelenlegi munkavállalási és egyéni vállalkozói struktúrát. Az elképzelés szerint a jelenlegi munkakörök modulokra/projektekre, azaz mozaikokra lennének felosztva, így a jövőben már nem a klasszikus 9-5-ig munkakörökre pályázhatnánk, hanem részfeladatokra és kisebb-nagyobb projektekre. Így lenne megvalósítható az, hogy valaki egyszerre lehessen webgrafikus 6 órában, cukrász 2 órában és esetleg ügyvezető további 3 órában egy nap. Vagy épp kismamaként csupán 2-4 órás feladatokat lásson el. A Mozaik Ökoszisztéma megálmodói szerint ez a rendszer nem csupán kifehérítené a gazdaságot, de motivált dolgozókat és valóban hatékony munkavégzést eredményezne.

Több döntős ötletre tűntek fogékonynak a zsűriben helyet foglaló nagyvállalatok HR és kommunikációs vezetői. Ilyen volt például a Digitális pszichoprofil ötlet, amely egy olyan komplex megoldás, ami kérdőív, hangelemzés, kamerás érzelemfelismerés alapján, mesterséges intelligencia segítségével elemzi és azonnali visszajelzést ad a vezetőknek a csapatuk érzelmi állapotáról.

A versenyt életre hívó cég vezetője szerint a kísérletezés volt az elsődleges cél, hogy sok jó ember egy helyen gondolkozzon olyan problémákon, amit a szilícium völgy nagy gondolkodói sem tudnak megoldani.  - Nem egy újabb startup versenyt akartunk, hanem olyan gondolkodókat összehozni egy terembe, akik hatást szeretnének elérni és változást. És fantasztikus látni, hogy ez sikerült – mondta Veres Rita, az Aon Hewitt Magyarország cégvezetője. A három nyertes ötletet a nagyközönség is viszont láthatja a az október 26-án, a jövő munkahelyeiről szóló HR Festen.

„Inspiráció és közösségi szellem jellemezte a 24 órás versenyt, ahol a sokszínűség, hogy mindenki máshonnan jött, nagy előnyére vált a csapatoknak. Szerintem jó olyan kezdeményezésekbe belevágni, ami túlmutat a cégeken és a közösségeken. Több olyan ötletet is hallottunk a versenyen, amelyeket szívesen megvalósítunk majd a Budapest Banknál - mondta Kelevéz Viktória, a bank szenior emberi erőforrás menedzsere.

Nem csak a díjazottak között vannak olyan ötletek, amelyeket be tudunk építeni a cég életébe. Nagyon tetszettek azok a megoldások, amelyek a mindennapi létünket és állapotunkat mérik fel. A verseny olyan témát feszeget, amit évek óta a HR szakmában is napirenden vannak és most konkrét ötletek jöttek erre - mondta Mészáros Mariann, az IT Services Hungary ügyvezető-és HR igazgatója.

A 24 órás Aon Moonshot verseny leginkább a saját gondolataimban adott inspirációt: elgondolkodtatott, hogy mire érdemes fókuszálni és mire nem. Sok ismerős arcot láttam a résztvevők között, ami nekem azt jelenti, hogy van egy fixnek mondható közösség, aminek ötleteire, javaslataira inspiráló megközelítésére újra és újra számítani lehet – mondta Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom humán erőforrás vezérigazgató-helyettese.

Az az energia szint, amivel a résztvevők belevetik magukat a feladatokba, nagyon hiányzik a munkahelyekről.  A Digitális pszichoprofil ötlet nagyon tetszett, mert a nagyvállalatoknál, ahol mátrix szerűen dolgoznak az emberek, fontos látni, hogy hogyan érzik magukat a munkavállalók akkor is, ha fizikailag esetleg nem találkoznak egymással. Szerintem ez nálunk is könnyen apró pénzre váltható - mondta Varga Zsigmond, a versenynek otthont adó SAP üzletfejlesztési vezetője.

Érzékenyek voltak a versenyzők a problémára, és nagyon jól fogták meg azt. Jó volt, hogy különböző kompetenciájú emberek kerültek a csapatba, nagyon jót tett a versenynek– mondta Verő Barbara, a Nestlé HR igazgatója.

Érdekel, hogy egyes előrejelzések alapján látva azt, hogy milyen készségekre lesz szükség akár 5 év múlva a munka világában, hogyan tudjuk már most ezekre elkezdeni a felkészülést. A Moonshot versenyt például egy kiváló felkészülési formának tartom – mondta Szentpétery Boglárka, a versenynek szintén helyt adó Microsoft Magyarország HR vezetője.

A zsűriben helyet foglalt még Pottok Judit, az Eon vezető HR partnere, Gásper Ferenc, a McDonald’s HR igazgatója, Tóth Gergely, a HR Fest alapítója, Horváth Ádám, a Centrál European Startup Award képviseletében, Sümegi Zsuzsanna, az IT Services Hungary kommunikációs vezetője,  Szelcki Zsolt global HR expert, Frankó Csuba Dea, a Spark Institute at IBS vezetője és Bálint Viktor, BnL BnL Growth Partners managing partnere.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 28 410 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Erste Banknál és a Cetelemnél 28 721 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

KKV NHP Hajrá: a rendelkezésre álló hitelkeret közel fele már kipöröghetett
Privátbankár.hu | 2020. szeptember 14. 08:19
531 milliárd forintot folyósítottak eddig az NHP Hajrá hitelprogram 1500 milliárd forintos keretéből, és további közel 186 milliárd forint vár folyósításra vagy hitelbírálatra a Bank360.hu pénzintézetektől származó információi szerint. A pénzügyi szakportál a folyósítási adatok mellett arra is rákérdezett a hitelintézeteknél, hogy melyik a legnépszerűbb hitelcél, átlagosan mekkora összeget folyósítottak, illetve hogy melyik ágazatba jutott eddig a legtöbb pénz.
KKV Indul a pályázat: újabb pénzszerzési lehetőség nyílt meg a cégek előtt
Kollár Dóra | 2020. augusztus 31. 19:31
Örülhetnek a magyar kkv-k, megnyílt egy újabb pályázati lehetőség. 
KKV Ismét komoly összegekre pályázhatnak a magyar cégek
Kollár Dóra | 2020. augusztus 29. 17:22
Készülhetnek a magyar kkv-k, jön egy újabb pályázati kiírás. 
KKV Dobogós helyen a magyar hitelgarancia piac
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 14. 11:30
Európai szinten is kiemelkedő kereslet van Magyarországon a garanciakonstrukciók iránt, amelyek segítségével a vállalkozások hitelforráshoz juthatnak. A Garanciaszervezetek Európai Szövetsége (AECM) tavalyi adatai szerint a GDP-hez mért garanciaportfolió Magyarországon 2,1 százalékot tett ki, ez a második legjobb eredmény a kontinensen. Az idei évben megváltozott az eddigi helyzet, a koronavírus-válság átírta a menetrendet és kihívás elé állítja mind a garanciaszervezeteket, mind a vállalkozásokat.
KKV K&H: A katások 15 százaléka milliós nagyságrendet bukhat a szigorításokon
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 13. 12:51
Szigorodnak a kata szabályai, így 2021. január 1-jétől 40 százalékos adót kell fizetnie a megbízó cégnek, ha egy kisadózó számára 3 millió forintnál több pénzt fizet ki. A törvénymódosítás miatt kérdésessé válhat, hogy a kata szerint adózóknak mennyire lesz érdemes továbbra is ezt a formát választani. A K&H szakértői szerint a katások harmada lehet érintett, aki pedig adózási forma váltáson gondolkodik, annak az elszámolható költségeket, illetve a vállalkozókat érintő kedvezményeket is érdemes figyelembe vennie.
KKV Felállva a válságból: aki időben észbe kap, akár nyertesként kerülhet ki
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 9. 13:24
Számos olyan iparág volt, amelyet a koronavírus-járvány nem érintett közvetlenül, ám ezek is szembesültek kihívásokkal: a megváltozott helyzet mindenki számára új lehetőségeket kínál. Aki most képes megragadni ezeket, az nyertesként kerülhet ki a küzdelemből.  
KKV Zöld kkv-k figyelem: 7,3 milliárd forintnyi pályázati pénz vált elérhetővé
MTI | 2020. augusztus 3. 09:21
Vállalkozásonként 20 és 400 millió forint közötti összeget lehet elnyerni.
KKV Optimistábbak a cégvezetők, mint amire bárki számított
Privátbankár.hu | 2020. július 22. 12:24
A vírusjárvány meglepő módon mérsékelten hatott a cégvezetők várakozásaira: nem sokkal maradnak el a hazai kkv-k következő egy évre vonatkozó árbevétel- és nyereségvárakozásai az előző év azonos időszakához képest – derült ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb kutatásából.  
KKV Hány milliárdot hagy a cégeknél a kormány?
Privátbankár.hu | 2020. július 19. 17:01
A hangzatosan csak a gazdaságvédelem költségvetésének keresztelt jövő évi tervben a kormány egyebek mellett arról is bemutatta egy mellékletben, hogy 2021-ben mennyi pénzt hagynak a vállalkozásoknál a társasági adónál érvényesíthető kedvezmények formájában.
KKV Az online jelenlét fontossága minden vállalati szektorban
Márkázott tartalom | 2020. július 5. 19:26
20 évvel ezelőtt, ha valaki nem szerepelt a telefonkönyvben, akkor őt nem lehetett megkeresni, elérhetetlennek számított. Ahogy a 21. század telefonkönyve egyre inkább az internet lett, úgy tolódott át a fókusz a telefonkönyvről (és úgy általánosságban véve a nyomtatott megjelenésről) az online jelenlét felé.  
Friss
hírlevél