A korábban az M2-es vonalon közlekedett, szovjet gyártmányú metrószerelvények egy része tovább fut az M3-as vonalon, de - szétszedve - két tucatot már eladtak, a legolcsóbbat mintegy félmillióért. Hasonló sors vár a régi buszokra is - írja a Napi Gazdaság.
A korábban a 2-es metróvonalon futott régi orosz szerelvények közül 20-at talált alkalmasnak a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. arra, hogy tovább üzemeljen az M3-as vonalon - tájékoztatta a lapot a társaság. Minderre azután nyílt lehetőség, hogy a 2-es vonalon június végén állt forgalomba az Alstomtól vásárolt, utolsóként érkezett huszonkettedik Metropolis-szerelvény.
A magyar Alstom értékesítési árbevétele 40 százalékkal, 7,6 milliárd forintra emelkedett a március 31-én zárult üzleti évben. Idén a cég szeretne részt venni számos, erőmű- és közlekedésfejlesztésre kiírt közbeszerzésben. Részletek |
A még bevethető orosz járművek áthelyezésével párhuzamosan a BKK megkezdte a leginkább elhasználódott sínszakaszok cseréjét is a 3-as vonalon. A BKK szerint az M3-as metró felújítására 2010 őszéig nem történt érdemi előkészület, pedig a szerelvények kora és az infrastruktúra állapota ezt indokolttá tette volna, az új városvezetés azonban hivatalba lépését követően támogatási kérelemmel fordult a fejlesztési tárcához, hogy a metróvonal rekonstrukciójára európai uniós támogatást nyerhessen el. Jelenleg a tervezési feladatokra vonatkozó nyílt közbeszerzési eljárás kiírása előtt áll a BKK, a szükséges tervek teljeskörűen 2015-re készülnek el.
A forgalomból kivont metrókocsik megvásárlására nem volt érdeklődő, ezért ezeket járműhulladékként értékesíti a társaság. A kocsikból kiszerelik azokat az egységeket és alkatrészeket, amelyek a tovább üzemelő szerelvényekben még gazdaságosan használhatók; a 31,5 tonna önsúlyú kocsikból 12-14 tonna veszélyes hulladékot is eladhatnak, besorolásuk miatt persze csak olyan vevőnek, aki megfelelő környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik.
Az értékesítés nyílt árversenyes ajánlatkérési eljárásban zajlik, a szerelvényeket a vevőnek kell szállítható állapotba hoznia, átrakodnia és elszállítania. A BKK eddig 24 metrókocsit adott el, a vételár darabonként 456 és 860 ezer forint között alakult