1p
KKV
Decembertől az internetszolgáltatóknak az adott díjcsomag esetében a garantált le- és feltöltési sebességet a sávszélességgel együtt nyilvánosságra kell hozniuk.
Decembertől az internetszolgáltatóknak nemcsak vállalniuk és mérniük kell a garantált le- és feltöltési sebességet az adott díjcsomag esetében, hanem az értékeket a sávszélességgel együtt nyilvánosságra is kell hozniuk - mondta Dömötörné Ács Katalin, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) főigazgató-helyettese.

Hozzátette: mindezt az elektronikus hírközlési szolgáltatás minőségének a fogyasztók védelmével összefüggő követelményeiről szóló kormányrendelet alapján kell megtenniük. A garantált le- és feltöltési sebességet a cégeknek a hirdetésekben is meg kell jeleníteniük. Az NHH a közzétételt és a vállalt értékeket ellenőrzi.

A főigazgató-helyettes elmondta: az előírás a rendelet kihirdetésétől számított kilencvenedik napon lép életbe, tehát a szolgáltatóknak még karácsony előtt, december közepétől meg kell kezdeniük a fogyasztók tájékoztatását arról, hogy ajánlataikban a meghirdetett sávszélességhez mekkora garantált le- és feltöltési sebesség tartozik. Korábban a szolgáltatók a garantált értékeket csak az általános szerződési feltételeikben adták meg, de ott sem feltétlenül egy helyen az elvi maximumot tükröző értékkel.

A szeptember 17-től hatályos kormányrendelet csökkenti a szolgáltatók adatszolgáltatási terheit és előírja azt is, hogy a földfelszíni, műholdas és a kábeles technológián nyújtott digitális televíziós szolgáltatások üzemeltetőinek - hasonlóan az analógokhoz - is vállalniuk kell a szolgáltatás minőségére vonatkozó célértékeket.

A rendelet szerint egy újabb változás, hogy a mobiltelefon-szolgáltatóknak célértéket kell vállalniuk a saját hálózaton belül küldött és fogadott SMS-ekre és MMS-ekre.

A sajtótájékoztatón Somodi Attila, az NHH központi piacfelügyeleti osztályvezetője bejelentette, hogy a hatóság honlapján immár elérhetők a legfrissebb szolgáltatásminőségi adatok és paraméterek. Így az ár és a szolgáltatásminőség összehasonlítása alapján körültekintőbben tudnak a fogyasztók dönteni és választani a szolgáltatók és szolgáltatások közül.

Az NHH adatai alapján mind arányában, mind összességében is a mobiltelefon-szolgáltatással kapcsolatban van a legkevesebb probléma, míg a legtöbb az internet szolgáltatással.

Somodi Attila hozzátette: a magyar internet szolgáltatást a gyors növekedés és az elaprózódott piac jellemzi, ezért sok esetben a piac bővülésével járó feladatokkal a szolgáltatók nem tudnak lépést tartani, ezért sok a panasz a szolgáltatás minőségére, illetve az ügyfélszolgálatok működésére. A panaszok jelentős részét a sávszélességgel kapcsolatos problémák jelentik, amelyekre az NHH reményei szerint az új kormányrendelet, a garantált le- és feltöltési sebességre vonatkozó adatok közzététele megoldást ad.

A szolgáltatások minőségét bemutató adatokat először tavaly tette közzé az NHH. Az elektronikus hírközlési szolgáltatóknak az általános szerződési feltételekben szolgáltatásminőségi követelményeket kell vállalniuk. A vállalások teljesülését folyamatosan mérniük kell, illetve évente nyilatkozniuk is kell arról, hogy az eredmények mennyiben feleltek meg a vállalásoknak. Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője kifejtette: az NHH a nyilatkozatokban szereplő adatokat rendszerezi majd nyilvánosságra hozza azért, hogy a fogyasztók könnyebben és tudatosan választhassanak az ajánlatok között.

Hozzátette: amikor valaki először vásárol internet szolgáltatást, akkor szinte csak az árat veszi figyelembe, ám második alkalommal, vélhetően a negatív tapasztalatok miatt, már a minőségi mutatók is legalább annyira fontosak lesznek.

Már nem létezik intim szféra - de mi akartuk így  
Az ön gépe sem "tiszta", csak azt hiszi! 
Digitális világ: van képünk hozzá 

MTI

Címkék: KKV
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG