Balogh Gábor, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) közszolgáltatásokat támogató osztályának vezetője elmondta, hogy egyre több hivatal és hatóság csatlakozik a rendelkezési nyilvántartáshoz.
A rendelkezési nyilvántartásba eddig az okmányirodák és a kormányablakok ügyfélszolgálatain, a posta negyven kijelölt ügyfélszolgálatán, illetve ügyfélkapus vagy telefonos azonosító segítségével online lehetett regisztrálni. Július elejétől már a NAV 19 megyei és 5 fővárosi igazgatóságán is megtehető ez.
Ez azt is jelenti, hogy a kilencvenegy ügytípusban a NAV kiemelt ügyfélszolgálatain is lehet már tanúk és papírok nélkül meghatalmazást tenni. Péntektől a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezi Hivatal lekérdező szervként csatlakozik a rendelkezési nyilvántartáshoz. A hivatal így az ügyfél rendelkezésének megfelelően fel tudja venni vele adott esetben a kapcsolatot.
Minden könnyebb lesz így
A rendelkezési nyilvántartás 2015 novemberében indult el 84 ügytípussal, és ez június elsejével egészült ki további 7 egyéni vállalkozói ügytípussal.
A telefonos ügyintézéshez az állampolgároknak személyesen kell igényelniük a telefonos azonosítót. Ezután az ügyfeleknek, ha meghatalmazást szeretnének adni valakinek, elegendő felhívniuk az ingyenes kormányzati ügyfélvonalat, a 1818-at, bediktálniuk a szükséges azonosítót, és elmondaniuk, ki és milyen ügyben járhat el helyettük.
Jelenleg tehát 91 ügytípusban adhatunk személyesen az ügyfélszolgálatokon, elektronikusan, illetve telefonon tanúk és papírok nélkül meghatalmazást az általunk kijelölt személynek. Bárki meghatalmazható, aki elmúlt 18 éves és szerepel a személy- és lakcímnyilvántartásban.