A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum hatalmas, közlekedési eszközökből álló, kollekcióját soha nem sikerült egyben elhelyezni, sőt eddig csupán töredékét mutatták be. Évtizedek óta húzódó kérdés, hogy ezt a teljes spektrumú járműállományt hol lehetne egyben bemutatni. Világos, hogy a Városliget erre nem alkalmas, hiszen zöldfelületet ilyen célra nem lehet igénybe venni - jegyezte meg.
Na, de hova költözik?
Baán László elmondása szerint a kormány most egy teljes spektrumú bemutatást lehetővé tevő, új közlekedési, valamint egy új műszaki múzeum létrehozásáról döntött. Az új Közlekedési Múzeum mindenképpen barnamezős beruházás lesz, miközben a kormány nem tett le az intézmény történelmi épületének felújításáról sem, az azonban a műszaki gyűjteményére alapozva a magyar találmányok, feltalálók, innováció interaktív múzeuma lesz - közölte.
A kormány néhány hónapon belül döntést hoz a helyszínről; a potenciális területek vizsgálata a múzeumot vezető Vitézy Dávid feladata. Mintegy tucatnyi helyszín jöhet szóba, a leginkább reflektorfényben lévő az egykori Északi Járműjavító, ahol az Operaház már megkapta az Eiffel-csarnokot, míg a Közlekedési Múzeum szomszédos, csaknem 20 ezer négyzetméteres Diesel-csarnokba költözhetne - árulta el. A miniszteri biztos szerint rendkívül izgalmas lenne a gyűjteményt egy régi ipari épületben elhelyezni, de más, egykori vasúti épületek is szóba jöhetnek még.
Több lesz a zöld?
Baán László hozzáfűzte, a Közlekedési Múzeum felújítandó régi otthonának terveit a földalatti szintek elhagyásával módosítani kell. Mivel az új műszaki múzeum és az Új Nemzeti Galéria körül nem lesz lehetőség parkolásra, mélygarázs épül majd. Az eddigi tervek szerint ez a Közlekedési Múzeum 1970-es évekbeli bővítésének helye alá került volna, most azonban valószínűleg be tud kerülni a ház alá, ezzel több lesz a teljes értékű zöldfelület.
A módosított engedélyeztetési tervek őszre készülhetnek el, és ezek alapján 2017 őszén vagy 2018 tavaszán indulhat a ház kivitelezése - számolt be a Liget Budapest projekt vezetője.