3p
A Google a továbbiakban meg kívánja szüntetni azt a gyakorlatot, hogy érdeklődés, vagy éppen e-mail cím alapján szűrhessék a politikai hirdetők az online felhasználókat - jelentette be a cég, így készülve a december 12-i nagy-britanniai általános választásokra.
Fotó: depositphotos.com

A döntés értelmében a politikai hirdetést megjelentetőknek hamarosan már csak arra lesz lehetőségük, hogy korra, nemre, illetve lakhely szerint célozzák a felhasználókat – írja a Financial Times.

A Google arra vállalt kötelezettséget, hogy az intézkedést Nagy-Britanniában még hetekkel a választások előtt bevezetik, az EU-ban az év vége előtt, és 2020. január 6-i határidővel pedig az egész világon érvénybe fog lépni a változtatás.

Addig is a hirdetők célozhatnak a Google keresésekben, a hirdetési technológiát használó webhelyeken és a YouTube videóplatformján az általuk összegyűjtött e-mail listák alapján, vagy valamilyen érdeklődési kör alapján, így például egy adott sportág rajongóira.

Az Egyesült Államokban a Google emellett lehetővé tette a nyilvános választói nyilvántartások célzását, és hogy erre politikai hovatartozás szerint is legyen lehetőség, bár az Egyesült Királyságban ez az érvényben lévő törvényi szabályozás szerint soha nem is volt engedélyezve.

A politikai hirdetések természetéről jelenleg is folyó viták, és az azokhoz fűződő aggodalmak, valamint a mindannyiunk által osztott demokratikus normák tisztelete okán a Google mindenképpen szeretné mostani intézkedésével növelni a választók bizalmát a képernyőkön megjelenő hirdetésekkel kapcsolatban – mondta Scott Spencer a Google Ads termékmenedzsmentért felelős elnökhelyettese.

A Google lépése vélhetőleg növeli majd a Facebookra nehezedő nyomást, hogy az kövesse a cég példáját. A social media egyik vezető cége jelenleg azt a politikát folytatja, hogy még azoknak a hirdetéseknek a megjelenést is engedélyezi, melyek egyértelműen félrevezetők lehetnek.  A Twitter ezzel szemben nem jelentet meg politikusok által fizetett hirdetéseket, és egyértelműen korlátozza kampánycsoportok célzását. 

De nem mindenki támogatja a tervezett változtatásokat. Donald Trump amerikai elnök kampánystábja szerdai tweetjében úgy fogalmazott, hogy a Facebook 2020-ra fontos kampányeszközöktől szándékozik megfosztani őket.

A Facebook szóvivője elmondta: „Több, mint egy éve példátlan átláthatóságot biztosítunk az összes amerikai szövetségi és állami kampányban, és minden hirdetésben tiltjuk a választók befolyásolását.”A politikai hirdetők számára ugyanakkor továbbra is nyitva áll az a lehetőség, hogy az úgynevezett kontextuális célzás technikáját alkalmazzák a Google-on – közölte a cég, hozzátéve, hogy félrevezető tartalmakat vagy „bizonyíthatóan hamis állításokat”, különösen azokat, amelyek célja az emberek elriasztása a szavazástól, egyértelműen tiltanak már most is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Magyarország kétségbeejtő helyzetbe kerülhet hamarosan az orosz energiafüggősége miatt?
Privátbankár.hu | 2024. március 29. 08:09
Az év második felében keményebbé válhat az Oroszországgal szembeni uniós szankciópolitika, mivel akkor már csak Magyarország lesz kiszolgáltatott az orosz energiahordozóknak  – véli Peter Zeihan amerikai geostratégiai szakértő.
Makro / Külgazdaság Jön az uniós pénz, több mint 155 milliárdra pályázhatnak a hazai kis cégek
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 16:46
Megjelent és április végétől rendelkezésre áll a hazai mikro- és kkv-k részére az európai uniós forrású KKV Technológia Plusz Hitelprogram, amely nulla százalékos kamat mellett kínál kedvező finanszírozást új fejlesztésekre és értéknövelő beruházásokra – közölte a Magyar Fejlesztési Bank (MFB).
Makro / Külgazdaság Lenyűgöző videó került elő Varga Judit, Rogán Antal és Gulyás Gergely közös múltjából
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 12:48
Magyar Péter vádjainak fényében a szereplők minden egyes arcrándulása egészen új értelmezést nyer.
Makro / Külgazdaság Valamit már mondott az ügyészségnek Varga Judit - kihallgatták a hangfelvétel ügyében
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 10:56
Elárulta az ügyészség, hogy berendelték a volt igazságügyminisztert a Magyar Péter vádjai kapcsán indult eljárás során.
Makro / Külgazdaság Hszi Csin-ping nem hagyja magát
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 09:06
És a kínai fejlődést sem engedi megállítani. Erről is beszélt a kínai vezető a holland miniszterelnökkel történt találkozója után.
Makro / Külgazdaság Végre egy jó hírt is kapott Orbán Viktor, itt vannak a friss adatok
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 08:30
A bruttó átlagbér már 600 ezer forint felett jár, 14,6 százalékos növekedéssel.
Makro / Külgazdaság Kitalálja, milyen nevek nem hangzottak el Varga Judit közel kétórás interjújában?
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 07:16
Sokat beszélt, de a lényegről kevesett mondott a volt miniszter.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor váratlanul felhívta Szijjártó Pétert, miközben interjút készítettünk a külügyminiszterrel
Csabai Károly - Wéber Balázs | 2024. március 27. 16:22
Nagyinterjút adott a Privátbankárnak a külgazdasági és külügyminiszter.
Makro / Külgazdaság Ilyet is ritkán látni a benzinkutakon!
Privátbankár.hu | 2024. március 27. 15:50
Az egyik drágul, a másik olcsóbb lesz.
Makro / Külgazdaság Hasít a svéd H&M ruházati cégóriás
Privátbankár.hu | 2024. március 27. 15:20
Megugrott a svéd Hennes & Mauritz AB (H&M), a világ második legnagyobb divatáru-kiskereskedelmi láncának profitja a február végével záródott negyedévben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG