A kínai székhelyű eladóknak szóló újabb felhívást intéz a Temu és a Shein online diszkont kiskereskedők növekvő konkurenciája ellen, amelyek mindketten a világ második legnagyobb gazdaságában gyökereznek - írja a CNBC.
Egy kedden kezdődött és péntekig tartó konferencián az Amazon elmondta, hogy egy "innovációs központ" megnyitását tervezi Sencsen közelében, amely a technológiai vállalatok és a határokon átnyúló e-kereskedelem központja, és amelyet gyakran Kína Szilícium-völgyeként emlegetnek. Az Amazon azt mondta, hogy "az ázsiai-csendes-óceáni térség eladóit fogja támogatni a termékbevezetés, a márkaépítés és a digitalizáció terén".
A vállalat a kínai eladóknak is hozzáférést biztosít a végponttól végpontig tartó ellátási lánc szolgáltatásához, amely szeptemberben debütált az Egyesült Államokban. Az ajánlat lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy a tengerentúli gyárakból szállítsanak, és azokat "egy megállóban" feltöltsék az Amazonon és más csatornákon.
A kínai eladók éves konferenciáján az Amazon vezetői közül néhányan részt vesznek, és jellemzően több ezer kereskedőt vonz a régióból. Bár az Amazon már nem működik Kínában, az ország az Amazon globális vásárlói bázisának termékeiket értékesíteni kívánó vállalkozások egyik forró pontjává vált. A Marketplace Pulse szerint egy időben az Amazon vezető eladók közel fele Kínában székelt.
Az Amazon szerint 2023-ban a kínai eladók által az oldalán értékesített termékek száma több mint 20 százalékkal nőtt évről évre, míg a 10 millió dollár feletti forgalmat bonyolító kínai eladók száma 30%-kal emelkedett.