Márciusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 5,5%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A húsvét idén március végére esett, így a naptárhatástól megtisztított adat ettől némileg eltér: a növekedés volumene így nézve 4,2% volt.
Valamivel többet költünk élelmiszerre és sokkal többet gyógyszerre
A márciusi bővülés alacsonyabb az elmúlt hónapban mértnél. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben mindössze 1,9 százalékkal emelkedett a forgalom, ezen belül az élelmiszer-, ital- és dohányáru-szaküzleteké csak 0,5%-kal nőtt.
A nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 7,6 százalékos bővülést mért a KSH; ezen belül így alakult a forgalom:
Az üzemanyag-kiskereskedelemben ezúttal csak 5% százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
Az interneten sokkal többet költünk, az autószalonban kevesebbet
Az online vásárlás továbbra is rakétázik: a csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene ugyanis 55%-kal emelkedett tavalyhoz képest.
Bár az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számít bele, érdemes megemlíteni: gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 1,5%-kal csökkentek.
Ha az év eddig eltelt teljes időszakát, azaz az első negyedévet nézzük, a forgalom volumene 4,3%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit.