Oroszország WTO-tagsága az uniós exportot évente nagyjából 4 milliárd euróval emeli; az oroszok az európai termékeket jóval olcsóbban tudják majd megvásárolni, miközben olajukat és gázukat kedvezőbben értékesíthetik. Még októberben, amikor élesbe fordultak a csatlakozási tárgyalások, Karel De Gucht kereskedelmi EU-biztos azt mondta, hogy az autók és autóalkatrészek, továbbá a mezőgazdasági és faipari termékek importjával kapcsolatos még nyitott kérdésekben sikerült megállapodásra jutni.
Az autóipar volt Oroszország és az Európai Unió tárgyalásainak egyik neuralgikus pontja, mivel Moszkva csak azoknak az Oroszországban működő nyugat-európai autógyáraknak ad vámkedvezményt az alkatrészek importjához, amelyek az összeszerelésnél orosz gyártmányú részegységeket is felhasználnak. Ez a kitétel azonban aggodalmat keltett az európai gyártókban, akik féltik az otthoni munkahelyeket.
Az unió támogatásának elnyerése kiemelten fontos volt Moszkva számára a WTO-tagság ügyében. Oroszország volt az utolsó az EU jelentősebb kereskedelmi partnerei közül, amely még nem csatlakozott a szervezethez.