A kormányzat közzétette a legújabb iparpolitikai dokumentumát Magyarország versenyképességi stratégiája címmel. Az anyagot Nagy Márton, a Nemzetgazdasági Minisztérium vezetője jegyzi. Előszavában egymás mellett szerepelteti a folyamatosságot és az ígéretes távlatot.
Ez négy fő irányt mutat fel:
1) patriotizmus, azaz a hazai termékek előtérbe helyezése a gazdaságpolitikában
2) technológia, azaz fejlett technológiák térnyerése és elterjedése
3) fenntarthatóság térnyerése a gyártásban, szállításban és a felhasznált energiában
4) ellátásbiztonság, azaz minél diverzifikáltabb termelés legyen hazánkban, ideértve a beszállítói értékláncokat is.
Ezek között, még ennyire általános szinten is, logikai ütközés látszik, hiszen a hazai termék (azaz termelő) védelme, mint cél ütheti a modern technológiák befogadását és elterjesztését, mivel a feladat sok okból csakis szoros nemzetközi kapcsolatrendben képzelhető el, legfőképpen az uniós intézményekkel és partnerországokkal együtt - írja a Klasszis Média Lapcsoport állandó szerzője, Bod Péter Ákos volt jegybankelnök, egyetemi tanár, közgazdász a laptársunk, az Mfor oldalán megjelent cikkében. Hozzátéve, a fenntarthatóság sem olyan ügy, amely nemzeti határok közé szorítható.