A nemzetközi számviteli standardok (IFRS) alapján elkészített jelentés szerint elsősorban a hőszigetelő és építőipari alaptevékenységeknek köszönhetően nőttek a bevételek. A társaság Ukrajna kivételével minden piacán bővülést ért el, az export piacokon 88 százalékkal emelkedett a forgalom az első negyedévben, a csoport legnagyobb súlyú magyar piacán 23 százalékkal nőtt az árbevétel.
Ugyanakkor az egészségügyi termékek bázisidőszaktól jelentősen elmaradó értékesítése, valamint az ukrán leányvállalat kieső teljesítménye és a forgóeszközeire képzett 500 ezer euró értékvesztés kihatott a negyedéves eredményességre. A csoportszintű EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) az idei első negyedévben 5,235 millió euró volt, ami 20 százalékos növekedés a bázisidőszakhoz képest. Az üzleti tevékenység eredménye 3,9 millió euró volt, 11 százalékkal haladta meg a bázisértéket.
A jelentésben kitérnek arra, hogy a 2022 februárjában kirobbanó orosz-ukrán háború következményeként a Masterplast átmenetileg leállította ukrajnai működését, majd az eszközök és erőforrások biztonságba helyezését követően, a háborúval nem sújtott területeken idővel igyekezett folytatni az operációt. Ennek a cégcsoport jövedelmezőségére potenciálisan gyakorolt hatását marginálisnak tekintik. Közép- és hosszútávon a Masterplast, mint az ukrán piacon régóta jelen levő építőanyag-, szigetelőanyag-gyártó számára Ukrajna újjáépítésében rejlő üzleti potenciál ellensúlyozhatja a háború időszaka alatt kieső jövedelmeket.
A vállalatnak nincs orosz kitettsége, sem az alapanyag beszerzésben, sem a vevői oldalon, így az Oroszországra és Fehéroroszországra kivetett szankciók nem jelentenek közvetlen veszélyt a csoport számára.
(MTI)